حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نان خوزستان همچنان در تنور بی‌کیفیتی
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

نان خوزستان همچنان در تنور بی‌کیفیتی

یکی از موضوعاتی مهمی که آحاد مردم به‌صورت نیاز روزانه با آن در ارتباط هستند، نان مصرفی است که توجه به‌سلامت و کیفیت آن در ابعاد مختلفی اثرگذار است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ کیفیت نان در خوزستان از چالش‌های ادامه‌داری است که برخلاف نظارت‌ها در این خصوص هنوز هم در حد معضل باقی‌مانده است.

مردم از کیفیت نان می‌نالند و خبازی‌ها از کیفیت پایین آرد و در حال حاضر در ساعات شلوغ شبانه‌روز از مقابل هر نانوایی عبور کنید، نارضایتی مشتریان از کیفیت و برخی مواقع نرخ نان مشهود است.

و به همین دلیل بخش عمده‌ای از آن روانه نان‌خشکی‌ها می‌شود و تنور ضایعاتی‌ها را داغ نگه داشته است.

محمد راضی جلالی نیز پایین‌بودن کیفیت نان برخی خبازی‌ها را غیرقابل‌قبول دانست و آموزش کارگران را به‌عنوان یکی از راهکارهای بالابردن کیفیت نان بیان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: علاوه بر بالابردن سطح کیفی نان، موضوع بهداشت نانوایی‌ها و سلامت نان باید به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

کاهش کیفیت و عدم رعایت بهداشت از دیگر تخلفات نانوایی‌های خوزستان است که علی‌رغم انجام برخی بازرسی‌ها و تعطیلی و پلمب نانوایی‌های متخلف اما تخلفات همچنان ادامه دارد.

کاهش کیفیت خمیر و آرد نیز از مشکلات پخت نان در این استان است که برای بهبود این وضعیت باید همه دستگاه‌های متولی تلاش کنند.

باوجود اینکه نان طرف‌داران زیادی دارد، اما کیفیت آن باقیمت نه‌تنها تناسب ندارد، بلکه روزبه‌روز بی‌کیفیت‌تر و مصرف‌کنندگان نارضایتی بیشتری را گزارش می‌دهند، این در حالی است که خوزستان قطب تولید باکیفیت‌ترین گندم در کشور محسوب می‌شود، اما شاید بتوان گفت که بی‌کیفیت‌ترین نان در بسیاری از نانوایی‌های اهواز پخت می‌شود و به‌وضوح می‌توان تلفات این نعمت خدا را در هر خانه‌ای دید.

برخی از مصرف‌کنندگان نیز سیستم پخت این نان‌ها را دلیل بی‌کیفیت نان می‌دانند که احتمالاً این مورد در کیفیت نان بی‌تأثیر نیست.

از سوی دیگر هم نانوایان و هم مصرف‌کنندگان دور بالای چرخش دستگاه و برشته نشدن نان در تنور را علت کیفیت پایین نان‌ها می‌دانند.

در همین رابطه اغلب نانوایان تعداد زیاد مشتریان را علت افزایش اجباری سرعت دستگاه‌های طبخ نان عنوان می‌کنند و می‌گویند وقتی ده‌ها نفر در صف ایستاده‌اند چاره‌ای جز افزایش سرعت چرخش دستگاه و به‌تبع افت ناخواسته کیفیت نان وجود ندارد!

درهرحال کیفیت نان از نحوه پخت تا مواد افزودنی استفاده شده برای پخت نان همواره موردتوجه جدی مردم بوده و مطالبه آنها نظارت جدی‌تر مسئولان در این زمینه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از