حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
در گفتگو با «رهیاب»؛

حضور مردم در انتخابات قدرت نرم نظام است

حضور مردم در انتخابات قدرت نرم نظام است

مسئول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: حضور مردم در انتخابات مصداق تحقق قدرت نرم نظام و مبارزه با مشکلات داخلی و بیرونی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی قربانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ پیرامون حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: جمهوری اسلامی باقدرت سخت توانست مانع نفوذ دشمن در ایران شود و با قدرت نرم که همان مردم است موجب واهمه دشمنان شد.


 مسئول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: حضور مردم در انتخابات مصداق تحقق قدرت نرم نظام اسلامی و مبارزه با مشکلات داخلی و بیرونی است؛ بنابراین انتخابات جهاد عمومی، مایه تقویت کشور و آبروی نظام اسلامی است و حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، به توفیق الهی مایه برکت و تأثیرات تحول‌آفرین در کشور خواهد شد.


حجت‌الاسلام‌قربانی انتخابات را در اصل همان بیعت در زمان اهل‌بیت علیه‌السلام دانست و گفت: آیه ۱۰ سوره فتح به‌عنوان یک اصل و سند در این مورد آمده است: ای پیغمبر همانا مؤمنانی که با تو بیعت می‌کنند جز این نیست که باخدا بیعت می‌کنند، دست خداست بالای دست آنها، پس از آن هر که نقض بیعت کند بر زیان و هلاک خویش به حقیقت اقدام کرده و هر که به عهدی که باخدا بسته است وفا کند به‌زودی خدا به او پاداش بزرگ عطا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: این آیه نشان می‌دهد حتی در زمان پیامبر (ص) که بیشتر مردم ایشان را قبول داشتند نیز موضوع بیعت تکرار می‌شد و تکرار بعضی وقایع همانند انتخابات درست است و خداوند متعال با آوردن این آیه تأکید می‌کند تنها دانستن کافی نیست و به دنبال آن عمل صالح لازم است.


مسئول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: اگر خواهان حل مشکلات کشور هستیم، باید در انتخابات حضور پیدا کنیم و اطرافیان و افراد جامعه را به مشارکت حداکثری دعوت کنیم. یقیناً هر چه مشارکت در انتخابات بالاتر باشد، اقتدار و امنیت ملی افزایش پیدا خواهد کرد.


 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از