حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نظارت شبانه‌روزی بر فرآورده‌های دامی مواکب مرزی اربعین
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان مطرح کرد:

نظارت شبانه‌روزی بر فرآورده‌های دامی مواکب مرزی اربعین

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در بازرسی فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در مواکب مستقر در شلمچه و چذابه در ایام اربعین، سه تن فرآورده خام دامی مشکوک در مواکب ضبط و تعیین تکلیف شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ناصر عسکری فرد امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ز به‌منظور تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب با حضور ۱۰۰ کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به‌صورت ۲۴ ساعته در مرزهای چذابه و شلمچه به مدت ۱۸ شبانه‌روز انجام شد.

 وی افزود: یک هزار و ۳۰۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از ۷۴۰ موکب در این مدت انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره بر ضرورت جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران اربعین حسینی گفت: انبارها و سردخانه‌های مواکب در این مدت شناسایی و توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

عسکری‌فرد، آموزش، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی رعایت ضوابط بهداشتی در مواکب را از ضروری دانست و بیان کرد: دامپزشکی خوزستان به‌منظور رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی در مرزهای خروجی استان توسط زائران، نسبت به چاپ و نصب بیش‌از ۱۰ هزار پوستر، اطلاعیه بهداشتی و بنر اطّلاع‌رسانی در ایام اربعین سال جاری اقدام کرد.

وی ادامه داد: نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در مواکب و غذای زوار اربعین امام حسین (ع) از اولویت‌های مهم اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان بوده و با اعمال نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی، بیش‌از سه تن فرآورده‌های خام دامی مشکوک در مواکب ضبط و تعیین تکلیف شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از