حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان مطرح کرد:

نقش‌آفرینی سران عشایر در اتحاد بین اقوام

نقش‌آفرینی سران عشایر در اتحاد بین اقوام

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: سران عشایر نقش‌آفرینی بسیار مهمی در ایجاد فضای صلح‌وسازش میان اقوام دارند و ظرفیت ارزشمندی برای تقویت سنت‌های حسنه در جامعه هستند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در اولین نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری عشایر استان که امروز، چهارشنبه با هدف برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این شورا برای حل‌وفصل دعاوی و اختلافات بین مردم راه‌گشا است. نهاد مردمی شوراهای حل اختلاف با مشارکت و همکاری سران عشایر، معتمدان، ریش‌سفیدان و انسان‌های پرتلاش و صبور، صلح، گذشت و بخشش را در میان مردم ترویج می‌کند و مشارکت مردم را در امر اصلاح ذات‌البین تجلی می‌بخشد، بنابراین تأثیرگذاری شوراهای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در صلح و سازش بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: این شورا از سران عشایر و افراد توانمند در امر صلح و سازش و حل‌وفصل دعاوی و مشکلات مردم تشکیل و زیر مجموعه مجمع صلح خوزستان به شمار می‌رود و مجمع صلح جایگاه ویژه‌ای در استان خوزستان دارد و به‌زودی اساسنامه آن ثبت خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یکی از سیاست‌های مهم شورای سیاست‌گذاری عشایر خوزستان انجام فعالیت‌های ابتکاری و نوآورانه در امور اجتماعی از جمله ترویج فرهنگ عفو و گذشت، مبارزه با سنت‌های غلط مانند تیراندازی در مراسم، پیشگیری از وقوع درگیری و نزاع بین طوایف، ترویج سنت ارزشمند رایت‌العباس و خون بس است و بزرگان و سران عشایر باید در این شورا کارها و فعالیت‌های اثرگذاری انجام و جایگاه صلح و سازش در استان را ارتقا دهند.

 امانت بهبهانی با بیان اینکه خوزستان مهد تمدن، ایثار، فداکاری، شهادت و صلح‌وسازش است، گفت: استفاده از ظرفیت آیین‌ها و برنامه‌های مذهبی و ملی، همواره با مشارکت و همکاری تمامی اقوام و عشایر، موجب ایجاد امنیت، آرامش، کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در استان خوزستان می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پویش فرهنگی به حرمت خادم‌الرضا می‌بخشم، پویش سنت رایت‌العباس به عشق حضرت ابوالفضل‌العباس می‌بخشم و پویش عدم تیراندازی در مراسم‌ها بیان کرد: اجرای این پویش‌های فرهنگی، آثار فراوانی در ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش، عفو، گذشت و ببخشش و همچنین مذمت و مبارزه با سنت غلط و ناپسند تیراندازی، بین افراد جامعه خواهد داشت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به کسب رتبه اول کشوری این معاونت در اجرای برنامه‌های عملیاتی و روابط عمومی در سال ۱۴۰۲ گفت: با تلاش و همت همکاران خستگی‌ناپذیر این مجموعه، در سال گذشته معاونت توسعه حل اختلاف استان توانست با کسب رتبه برتر کشوری در نحوه اجرای خیلی خوب و مضاعف برنامه‌های عملیاتی و همچنین فعالیت‌های اثرگذار روابط عمومی در امر تولید خبر و اطلاع‌رسانی، منجر به ارتقا جایگاه این استان در سطح کشور شد.

امانت بهبهانی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و یاد و خاطره شهدای خدمت، شهید آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه، انتخابات را مظهر مردم‌سالاری دینی برشمرد و تصریح کرد: تبلور دین، امنیت، اقتدار و رفع مشکلات کشور در حضور حداکثری مردم در انتخابات است و مشارکت پرشور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب فردی در تراز دولت انقلابی، ولایی و مردمی، موجبات یأس و ناامیدی دشمنان و ضامن امنیت ملی و اقتدار کشور خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از