حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403

نقش مدافعان حرم خوزستانی در سوریه

نقش مدافعان حرم خوزستانی در سوریه

کتاب «۱۸۸ سَرِ باز» با موضوع نقش مدافعان حرم لشکر هفت ولیعصر(عج) در آزادسازی نبل و الزهراء روز یکشنبه با حضور مسوولان استانی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول رونمایی شد.

به گزارش رهیاب،  کتاب «۱۸۸سَرِ باز» با موضوع نقش مدافعان حرم لشکر هفت ولیعصر (عج) در آزادسازی نبل و الزهراء به قلم سیده مهسا غفاری و به کوشش محمد راحمی تدوین شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در این آیین با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم، گفت: شهدا، مدافعان اصلی حرم هستند که از ابتدا اسامی آنها به عنوان مدافعان حضرت زینب(س) ثبت شده بود.

 

حسن نورانی افزود: یاد شهدا به معنای ادامه دادن راه شهدا است و در این زمینه همه مسوولیت دارند که در این مسیر نسبت به شهدا ادای دین کنند.

 

نقش رزمندگان مدافع حرم دزفول و اندیمشک

سپس رئیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول نیز در این آیین گفت: برنامه ریزی شده است تا ماهانه یک کتاب از نویسندگان دزفول پیرامون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم رونمایی شود.

 

سرهنگ‌هادی سعادت زاده رونمایی از کتاب دایره المعارف شهدای دزفول در ماه گذشته را یادآور شد و افزود: امروز نیز کتاب ۱۸۸ سرباز، برشی از نقش رزمندگان مدافع حرم دزفول و اندیمشک در آزادسازی نوبل و الزهرا سوریه رونمایی شد.

 

وی ادامه داد: چهار کتاب پیرامون شهدای مدافع حرم در دزفول تدوین و آماده چاپ است و این آمادگی وجود دارد تا خاطرات سایر مدافعان حرم نیز گردآوری و به چاپ برسد.

 

شرایط جنگ در سوریه بسیار متفاوت از دوران دفاع مقدس بود

 روایتگر کتاب ۱۸۸ سرباز و رزمنده مدافع حرم نیز در این آیین با اشاره به تحولات سوریه گفت: با توجه به گسترش گروه‌های تکفیری در سوریه، سال ۹۴ یک گردان از لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج) به سوریه اعزام شد.

 

محمد راحمی بیان کرد: ۱۸۸ نیرو از خوزستان برای شرکت در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا شرکت کردند که نام کتاب نیز برگرفته از این موضوع بود.

 

راحمی گفت: گروه‌های تکفیری، داعش، کردها و مدافعان حرم چهار گروه فعال در سوریه بودند که هر گروه حدود یک چهارم مساحت سوریه را در اختیار داشتند.

 

وی افزود: نبرد سنگین شهری و چریکی موجب شده بود تا شرایط جنگ در سوریه بسیار متفاوت از دوران دفاع مقدس باشد.

 

این رزمنده دفاع مقدس و مدافع حرم اظهارکرد: شهرهای نبل و الزهرا، ۲ شهر شیعه نشین پرجمعیت سوریه بودند که به طور کامل محاصره شدند و به دلیل پدافند هوایی داعش، حتی امکان امدادرسانی به مردم این شهر از طریق هوا نیز وجود نداشت به همین دلیل شکستن محاصره این ۲ شهر در دستور کار فرماندهان قرار گرفت.

 

وی افزود: درگیری شدیدی در مسیر تصرف ۲ روستای نبل و الزهرا بین نیروهای ما و داعش به وقوع پیوست و با توجه به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از نیروها در کنال منتهی به این ۲ شهر، سردار سلیمانی گردان دیگری را برای ادامه عملیات ماموریت داد.

 

این مدافع حرم بیان کرد: نیروهای اعزامی خوزستان نه تنها برگشت به ایران را نپذیرفتند بلکه درخواست داشتند که در عملیات آزادسازی این ۲ شهر شیعه نشین به عنوان گردان عمل کننده اصلی انتخاب شوند لذا این موضوع با موافقت سردار سلیمانی مواجه شد.

 مردم غزه حق دارندطوفان به پا کنند

سردار محمد رئوفی‌نژاد با اشاره به وقایع غزه اظهار کرد: دفاع از فلسطین دفاع از انسانیت و شرف است و همه وظیفه دارند با صدای بلند ضمن محکومیت جنایات اسراییل از مظلومان فلسطین دفاع کنند.

 

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با اشاره به شرایط فلسطین و مردم غزه پیش از نبرد طوفان الاقصی افزود: مردم فلسطین در سرزمین خود مقابل اشغالگران صهیونیستی در حال دفاع از خانواده و سرزمین خود هستند که این دفاعی مشروع است.

 

سردار رئوفی نژاد بیان کرد: همانگونه که وجدان، غیرت و هویت ما اجازه نمی‌داد در برابر اشغال و تجاوزگری رژیم صدام به ایران اسلامی در جنگ تحمیلی ساکت باشیم، مردم غزه نیز حق دارند در برابر اشغال سرزمین خود دست به قیام بزنند و طوفان به پا کنند.

 

وی افزود: مردم ایران در دوران دفاع مقدس برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از لوث وجود صدامیان با تقدیم صدها هزار شهید، جانباز و آزاده هزینه سنگینی پرداخت کردند؛ مردم فلسطین نیز برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی چاره‌ای جز پرداخت هزینه سنگین ندارند.

 

 طوفان الاقصی دنیا را تکان داد

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: هجمه رسانه‌ای دستگاه‌های تبلیغی غرب در حال تحریف واقعیت و جعل تاریخ برای رژیم صهیونیستی است تا موضوع فلسطین را برای مردم دنیا عادی سازی کنند.

 

وی عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی در اوج حفاظت اطلاعات رقم خود و هیچ احدی از ایران، جبهه مقاومت و حتی برخی سران حماس از این عملیات اطلاع نداشتند.

 

سردار رئوفی نژاد گفت: طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و ورق را به نفع جهان اسلام و فلسطین برگرداند و تودهنی محکمی به این رژیم غاصب بود.

 

وی ادامه داد: همه فرماندهان و سربازان اسیر شده صهیونیستی یا در خواب یا با لباس زیر و یا مست بودند و غافلگیر شدند.

بی‌تفاوتی کشورهای عربی در قبال فلسطین جای تاسف دارد

 

رژیم صهیونیستی هیچ دستاورد نظامی نداشته است

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با بیان اینکه هفت لایه دفاعی دیوار حائل غزه در همان دقایق اولیه طوفان الاقصی فروریخت، گفت: این عملیات با یک هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای زبده غزه رقم خورد این در حالی است که استعداد نظامی حماس حدود ۵۰ هزار نفر است.

 

وی ادامه داد: ورود انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق و کرانه باختری به این جنگ تجربه بی‌سابقه‌ای بود که در آینده نیز قابل تکرار است.

 

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا گفت: اگر پل تجهیزاتی میان آمریکا و کشورهای اروپایی با رژیم صهیونیستی در همان ساعت‌های اولیه ایجاد نشده بود به طور قطع این جنگ در همان ۴۸ ساعت اول تمام می‌شد.

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هیچ دستاورد نظامی نداشته است، افزود: رژیم صهیونیستی توان رزم زمینی ندارد و درصورت ورود به معرکه زمینی شکستی بزرگتر برای ارتش جنایتکار اسراییلی رقم خواهد خورد.

 

سردار رئوفی نژاد بیان کرد: جبهه ناتو و آمریکا با کل توان به کمک اسراییل آمد ولی این کمک‌های تسلیحاتی نیز به رژیم غاصب برای نجات از این شکست بزرگ کمک نخواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه پیروزی بزرگ هزینه سنگین دارد، افزود: قتل عام زنان و کودکان برای هر انسان آزاده‌ای سخت و دشوار است.

  

 بی‌تفاوتی کشورهای عربی در قبال فلسطین جای تاسف دارد

 

در این آیین که با حضور جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و تعدادی از رزمندگان مدافعان حرم این شهرستان برگزار شد، خانواده شهدای مدافع حرم دزفول و اندیمشک نیز حضور داشتند.

همچنین در این آیین از خانواده شهدای مدافع حرم دزفول و اندیمشک با اهدای لوح تجلیل شد.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از