حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
با رهیاب در نمایشگاه پاییزه همراه باشید؛

گلایه شهروندان اهوازی از گرانی

گرانی کالاهای پرمصرف در آستانه بازگشایی مدارس و تغییر فصل دلیل اصلی استقبال از نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه اهواز است که هر ساله در روزهای پایانی تابستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برپا می‌شود.

به گزارش شبکه  اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ گرانی کالاهای پرمصرف در آستانه بازگشایی مدارس و تغییر فصل دلیل اصلی استقبال از نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه اهواز است که هر ساله در روزهای پایانی تابستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برپا می‌شود.

افزایش افسارگسیخته قیمت لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در آستانه مهرماه امسال به دغدغه‌ای جدی برای خانواده‌ها تبدیل شد تا جایی که بسیاری از خانواده‌ها مجبور به حذف برخی از لوازم موردنیاز فرزندان خود شدند.

افزایش قیمت کاغذ و عدم نظارت بر بازار دو دلیل اصلی افزایش قیمت لوازم‌التحریر در کشور از جمله استان خوزستان سبب شد تعدادی از خانواده‌ها لوازم‌التحریر و لوازم دانش‌آموزان را به امید قیمت پایین‌تر در نمایشگاه پاییزه خریداری کنند.

اما عرضه مستقیم کالای پاییزه اهواز در شرایطی آغاز به کارکرد که استقبال چندانی از سوی شهروندان نشده بود.

برخی از خریداران نیز از اینکه وسایل موردنیاز خود را می‌توانند به‌صورت یکجا از یک مکان خریداری کنند رضایت داشتند؛ اما عده‌ای نیز از کیفیت و قیمت‌ها ناراضی بودند.

در این نمایشگاه علاوه بر نوشت‌افزار، کیف و کفش و خشکبار نیز عرضه می‌شد که بنا بر گفته فروشندگان قیمت اجناس بسیار کمتر از خارج از نمایشگاه بود و تعداد بازدیدکنندگان نیز نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته بود.

با این حال نوشت‌افزار، پوشاک، کیف و کفش و برخی مواد غذایی جزو کالاهای پرفروش نخستین شب نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه در اهواز بود و مردم بیش از همه چیز انتظار قیمت پایین‌تر این کالاها را داشتند.

برنامه‌ریزی برگزاری این نمایشگاه توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان، اتاق اصناف و شرکت نمایشگاه بین‌المللی اهواز صورت‌گرفته است تا در روزهای پایانی فصل تابستان به بخشی از نیاز مردم به‌منظور دسترسی به کالای خوب باقیمت مناسب پاسخ گفته شده و بازار برخی اجناس نیز از حالت رکود خارج شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از