حالت تاریک
یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان مطرح کرد:

نهادینه شدن ورزش باستانی در مدارس

نهادینه شدن ورزش باستانی در مدارس

رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان خوزستان گفت: به‌منظور نهادینه‌شدن ورزش پهلوانی در مدارس و دبیرستان‌ها، در حال برنامه‌ریزی طرحی با عنوان «شهید سبحانی» هستیم.

سردار احمد خادم سیدالشهدا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای یا پهلوانی، با قدمت دیرینه به دسته‌ای از حرکات ورزشی و رزمی گفته می‌شود که در گود زورخانه با گویش مرشد و همراه با نواختن ضرب انجام می‌گیرد. در زورخانه علاوه بر ورزش زورخانه‌ای، کشتی پهلوانی نیز گرفته می‌شود.

وی افزود: ۱۷ شوال روز نبرد پهلوانی مولی‌الموحدین، با عمروبن‌عبدود در جنگ خندق است. در این مبارزه که تقابل اسلام با الحاد و کفر بود حضرت علی (ع) با شجاعت و جوانمردی عمروبن‌عبدود را از پای درآورد.

رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان خوزستان گفت: ورزش زورخانه‌ای سبب شکوفا شدن ابعاد زیبای شخصیت انسان مانند تواضع، اخلاص، ایمان و مروج خوی و منش پهلوانی در جامعه است.

خادم سیدالشهدا با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای در خوزستان قدمت زیادی دارد، عنوان کرد: در استان خوزستان ۲۴ زورخانه و هزار ورزشکار زورخانه‌ای و پهلوانی داریم.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت و روحیه دانش‌آموزان بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی طرحی با عنوان «شهید سبحانی» در استان خوزستان به‌منظور نهادینه‌شدن ورزش پهلوانی در مدارس و دبیرستان‌ها هستیم.

رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان خوزستان با بیان اینکه قصد داریم این ورزش را در سطح استانی، کشوری و بین‌المللی گسترش دهیم، اظهار داشت: در حال ایجاد تعامل بین مردم، مسئولین، خیرین و پیشکسوتان برای بازسازی زورخانه‌ها، تأمین تجهیزات و آموزش ورزشکاران این رشته هستیم.

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از