حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در طرح نور؛

نیروی انتظامی ارشادی برخورد می‌کند

نیروی انتظامی ارشادی برخورد می‌کند

فرمانده کل انتظامی کشور گغت: امروز پلیس افتخار دارد در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا، نظر ائمه اطهار (ع)، حمایت و پشتیبانی مردم قدم بردارد و هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد.

 سردار احمدرضا رادان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع رسانی «رهیاب»؛ پیرامون اقدامات پلیس در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: در قانون کشور جمهوری اسلامی ایران ۳۲ دستگاه به‌عنوان متولی راهکارهای اجرایی حجاب و عفاف مسئول بوده‌اند که اگر به تکالیف خودشان عمل می‌کردند امروز شاهد چنین وضعیتی در خیابان نبودیم.

 وی از اصحاب رسانه و قلم به دستانی که بر علیه مزدوران قلم می‌زنند نه برای مزدوران تشکر کرد و افزود: امروز پلیس افتخار دارد در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا، نظر ائمه اطهار (ع)، حمایت و پشتیبانی مردم قدم بردارد و هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد، تیرهایی که به سمت ما رها می‌شود مبارک می‌دانیم و اگر زخمی به ما برسد آن را ذخیره آخرت خود می‌دانیم.

 فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به نحوه برخورد پلیس؛ گفت: قانون عفاف و حجاب و طرح نور به دنبال آن است تا از دختران میهن اسلامی که مادران آینده این مرزوبوم هستند، در مقابل فسادهای فرهنگی خانمان‌سوز صیانت کند.

 سردار رادان ادامه داد: دختران و مادران این وطن به نسل آینده توجه دارند که تعداد بسیاری از دختران بی‌حجاب ما به‌واسطه حربه‌های بزک شده دشمن غافل شدند.

 وی با بیان اینکه طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف که عمدتاً مربوط به برخورد با مصادیق کشف حجاب است، افزود: برنامه پلیس در برخورد با این خاطیان قانون در حوزه حجاب و عفاف ارشادی، تذکری و قانونی است.

 سردار رادان به استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته برای شناسایی فرد خاطی در حوزه معابر عمومی اشاره کرد و توضیح داد: در ابتدا به این فرد تذکر داده خواهد شد و بعد از آن فرد با مدارک به حوزه قضائی معرفی شده تا به پرونده‌اش رسیدگی شود. در حوزه خودرو بار اول تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار به هر نحو ممکن خودرو، توقیف سیستمی و در مرحله بعد توقیف در محل و سپس در مرحله آخر انتقال خودرو به پارکینگ صورت خواهد گرفت و همین‌جا از رانندگان عزیز به‌ویژه مالکان خودرو می‌خواهیم دراین‌خصوص دقت کافی را داشته باشند.

 وی افزود: صنوفی که متصدیان آن احیاناً کشف حجاب می‌کنند حتماً موردتوجه جدی قرار گرفته و به آنها تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار اخطار پلمب و در نهایت پلمب واحد صنفی در دستور کار قرار می‌گیرد این مورد شامل باغ تالارها، غذاخوری‌ها و مراکزی ازاین‌دست هم خواهد شد.

 سردار رادان گفت: این ماجرا برای امروز نیست؛ بلکه از زمان صدر اسلام شروع شد و در دوران سیدالشهدا علیه‌السلام به درازا کشیده شده است و دشمن تلاش کرد تا حجاب را از خاندان اهل‌بیت علیه‌السلام که بعد از واقعه عاشورا به سمت شام در حرکت بودند بردارد و این ماجرا تا به امروز ادامه دارد و مردم باید تکلیف خود را بشناسند.

 رادان با تأکید بر این که حجاب و عفاف موضوعی کاملاً فرهنگی و اجتماعی است، افزود: وقتی که حیا از زنان ما گرفته شود، غیرت از مردان گرفته می‌شود، بنابراین بال غیرت و حیا وقتی آسیب دید، استحاله فرهنگی شکل می‌گیرد، امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم انقلاب است که با جوششی وصف‌ناپذیر به دنبال احیای دین خود هستند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از