حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
فرازی از شهید وصیت‌نامه «ابراهیم عمله‌زاده»؛

هجرت می‌کنم به عالمی برای پیداکردن گمشده‌ام

هجرت می‌کنم به عالمی برای پیداکردن گمشده‌ام

شهید «ابراهیم عمله‌زاده» در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: این عالم نتوانست گمشده‌ام را تأمین کند. پس هجرت می‌کنم به عالمی که گمشده‌ام را پیدا کنم و در این راه معامله‌ای می‌کنم به قیمت جانم که من فروشنده جان و معبود خریدار آن است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید «ابراهیم عمله‌زاده» چهارم فروردین ۱۳۴۵، در شهرستان اهر به دنیا آمد. پدرش موسی کشاورز بود و مادرش مولود نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به‌عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. پنجم بهمن ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.
 در متن وصیت‌نامه شهید «ابراهیم عمله‌زاده» را می‌خوانیم:

 بسم رب الشهداء والصدیقین

 وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ. (بقره ۱۵۵)

 با عرض سلام بر پیامبران خدا، مخصوصاً حضرت محمد (ص) و با سلام به حضور مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) آقا امام‌زمان و با درود به رزمندگان و شهیدان اسلام.
 
ای معشوق عاشقان، ای نوای بینوایان، ای نیاز نیازمندان و ای که در توصیف تو عاجزم اینکه با کوله باری از معصیت و عمر بربادرفته را می‌خوانم و می‌خواهم. 
 معبودا این بنده سراپا گناهکار و بنده روز و شب تباه کرده که اینک عاجزانه روی خاک نهاده و در دل سنگی، پاسدار اسلام و قران و میهن اسلامی می‌باشد را ببخش.
خدایا من برایت بنده خوب نبودم و اما تو مهربان‌تر از همه‌کس و بر این مهربانی زبانم قاصر است که چگونه از تو تقدیر کنم. ای پناه بی‌پناهان شمع عشقت را در پناهم افزون کن. ای معشوق، تو خود شاهد باش که عاشقت به‌خاطر رضای تو و حفظ قرآن و میهن اسلامی به کربلای خونین قدم گذاشته و به امام عزیزش لبیک گفته است.
 
 در آن روزی که نامم را در مدرسه عشق الهی نوشتند و بلیط سفر الی الله را گرفتم احساس کردم به آرزوی خود که همانا رسیدن به معشوق است نزدیک می‌شوم دیگر از جهان مادی دست شسته بودم، چرا که این عالم نتوانست گمشده‌ام را تأمین کند. پس هجرت می‌کنم به عالمی که گمشده‌ام را پیدا کنم و در این راه معامله‌ای می‌کنم به قیمت جانم که من فروشنده جان و معبود خریدار آن به‌به چه معامله‌ای است.
 
 

پدر و مادر عزیزم که ۲۰ سال زحمت شبانه‌روزی کشیدید و مرا با شیره جانتان پروراندید حال من که در این راه قدم گذاشته‌ام مدیون تربیت‌های انسان‌ساز شما هستم و همیشه برای شما دعاگو خواهم بود. امید است صبر و شکیبایی خود را حفظ کنید، چرا که این آزمونی است از جانب خدا.
برادر و خواهرانم، ای که درس گرفته از مکتب خونین حسین (ع) هستید، در کارهایتان خدا را از یاد نبرید و پشتیبان امام عزیز باشید. از خداوند متعال پیروزی‌تان را خواهانم.
و، اما تو ای برادر و خواهر حزب‌اللهی که در این راه قدم گذاشته‌اید همانند یاران حضرت حسین (ع) هستید در کربلای ما، پس سعی کنید در کارهایتان خدا را از یاد نبرید و با تمام وجود حافظ انقلاب و امام باشید که این انقلاب سرمایه‌ای به جز خون ندارد.
 افرادی که به امام و انقلاب و اسلام وفادار نیستند در هر جا و مقامی و در هر صورتی که هستند برکنار کنید تا امت حزب‌الله دلسرد نباشند، مردم قهرمان جوان و خون دادند تا کار و امورات به دست انسان‌های صادق باشد، تا بر این میهن اسلامی و این مردم شهیدپرور خدمت کنند.
 
 پیروزی‌تان را از خداوند متعال خواهانم. در پایان به تمامی دوستان و آشنایان سلام دارم و امیدوارم اگر از این بنده خطاکار ناراحت شده‌اند حلال کنند.
 
 به امید آزادی قدس و کربلا
 
 ۱۳۶۵/۱۰/۱۴

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از