حالت تاریک
جمعه, 14 اردیبهشت 1403
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان مطرح کرد:

هشدار زرد خیزش گرد و خاک در خوزستان

هشدار زرد خیزش گرد و خاک در خوزستان

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: اوایل هفته آینده تندباد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق استان با هشدار سطح زرد رخ خواهد داد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان خوزستان؛ محمد سبزه‌زاری با توصیف شرایط جوی مبنی بر وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی تندباد لحظه‌ای از اواسط وقت یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه اظهار کرد: این شرایط موجب وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها به‌ویژه روز دوشنبه می‌شود.

 وی افزود: این شرایط در مناطق جنوب غربی، غربی و تا حدودی مرکزی موجب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: نسبت به احتیاط در تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین محترم، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد اهتمام لازم صورت گیرد.

 سبزه‌زاری با اشاره به ورود سامانه بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری از اواخر وقت یکشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه گفت: در این مدت رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق به‌ویژه مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 وی تأکید کرد: احتمال لغزندگی جاده‌ها، اصابت صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری‌شدن روان‌آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال تأخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر احتیاط‌های لازم در نظر گرفته شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از