حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
غزه موجب اتحاد مسلمانان شد
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

غزه موجب اتحاد مسلمانان شد

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: امروز امت اسلامی در دوره‌ای قرار گرفته است که همگی باید برای نجات مردم غزه دست بر دست یکدیگر دهیم، خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین پیشتاز بود.

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کرد: وحدت اسلامی موضوعی پر اهمیت است که عمری به درازای عمر امت اسلامی دارد از همان روز که قرآن کریم «امت واحد» را بر مسلمانان نهاد محور وحدت را نیز شعار «من خدای شما هستم» قرارداد و از همان روز پیامبر اکرم (ص) گروه‌های پراکنده مردمی را که بر پرتگاه آتش بودند بر محور خداگرایی گرد هم آورد و نام امت مسلمان را بر آنان گذاشته تا نخستین تلاش‌ها برای امت واحد خودنمایی کند.

وی افزود: بر همین اساس یکی از کارکردهای ویژه نظام جمهوری اسلامی حرکت در مسیر گسترش فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی و بسترسازی برای ایجاد امت اسلامی از این طریق است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به نشریه آمریکایی فارن‌افرز که می‌گوید: جبهه جدید پان اسلامی به رهبری ایران احتمالاً به بزرگ‌ترین چالش آمریکا تبدیل می‌شود، گفت: دشمنان اسلام میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند، ولی ماجرای غزه همه آن تلاش‌ها را باطل کرد؛ حزب‌الله شهدای بسیاری تا به حال تقدیم کرده است و این نشان می‌دهد که موالیان اهل‌بیت علیهم‌السلام جز مصالح کلان امت به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

موسوی‌فرد به دفاع چندین‌باره مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم غزه اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مکرر در صحنه حاضر شوید و از این مردم دفاع کنید؛ چرا که دلگرمی به آن‌ها می‌دهد.

وی عنوان کرد: مدرسه غزه به همه عالمیان و جهانیان نشان داد وقتی پای ایمان، عزم، اراده و وحدت امتی مطرح شود، و تمام‌قد به میدان بیایند، فناوری پیشرفته و تکنولوژی، ابزارهای مدرن و نیروهای تا بن دندان مسلح رنگ می‌بازند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به دو آیه قرآنی «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ» و «یَا أَییّهَا النَّبِییّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَی الْقِتَالِ»، ادامه داد: اینها باورهای اسلامی است، در صدر اسلام در هر جنگی که انگیزه خدایی بود، جبهه اسلام موفق بود؛ اما در جنگ احد، به دلیل انگیزه مادی، دچار شکست شدند. ه

امام‌جمعه اهواز تأکید کرد: غزه عزیز مظلوم اما مقتدر نشان داد با تکیه بر خداوند متعال، ایمان و مردم قهرمان، ناشدنی‌ها به شدنی‌ها تبدیل می‌شوند. این درس را مردم فلسطین از ایستادگی‌ها و مقاومت ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس یاد گرفته‌اند.

وی بیان کرد: آرمان آزادی فلسطین مدت‌ها در میان عموم مسلمانان از شیعه و سنی برخوردار بوده و جنگ اخیر این احساسات را به یک عامل وحدت‌بخش قدرتمند بدل ساخته است. حتی زمانی که تنش‌های فرقه‌ای در همه جای منطقه شعله‌ور بود، درد و رنج فلسطینیان از مدت‌ها قبل یک عامل وحدت‌بخش در سراسر جهان اسلام به شمار می‌رفت. 

امام‌جمعه اهواز اضافه کرد: طی سال‌های گذشته و در حالی که رهبران سنی جهان عرب به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل بوده و مسئله فلسطین را به دست فراموشی سپرده بودند، دولت ایران و متحدان شیعه‌اش، به حامیان اصلی مقاومت فلسطین تبدیل شده‌اند. همچنین تغییرات منطقه‌ای از جمله بازسازی روابط بین ایران و عربستان، مذاکرات صلح بین حوثی‌ها و عربستان، و تحولات در عراق و لبنان موجب شده که تا اختلافات فرقه‌ای رنگ ببازد. 

وی با بیان اینکه ملت فلسطین قطعاً پیروز خواهد شد؛ چراکه این پیروزی را خداوند متعال وعده داده است، گفت: حاکمان کشورهای اسلامی باید بدانند که فردای قیامت باید در مقابل این خون‌های ریخته شده جواب بدهند؛ بنابراین همه باید به میدان بیایند و از مردمان این سرزمین دفاع کنند.

موسوی‌فرد افزود: امروز امت اسلامی در دوره‌ای قرار گرفته است که همگی باید برای نجات مردم غزه دست بر دست یکدیگر دهیم، خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین پیشتاز بود. از همان زمانی که رژیم غاصب وارد سرزمین مقدس فلسطین شد این ایران بود که مقابل آنان ایستاد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از