حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
دفتر حج و زیارت خوزستان؛

همه زائران اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

همه زائران اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

بر اساس اعلام دفتر حج و زیارت خوزستان تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار زائر خوزستانی برای اربعین در این سامانه سماح ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی دفتر حج و زیارت خوزستان؛ ۱۴ هزار زائر اربعین مرزهای شلمچه و چذابه را برای خروج خود انتخاب کرده‌اند.

 ثبت‌نام در سامانه سماح اقدامات بسیار خوبی را برای سایر دستگاه‌ها در حوزه خدماتی که برای زائران ارائه می‌دهند فراهم کرده است. از جمله این خدمات علاوه بر تردد، تغذیه و تدارکات، موضوع بیمه زائران است که بیمه‌ای پایدار و مطمئن محسوب می‌شود و خدمات شایسته‌ای را برای زائران در حوزه حوادث، مصدومیت‌ها و فوتی‌های احتمالی ارائه می‌دهد.

سال گذشته حدود ۳۰ درصد از زائرانی که حادثه برای آن‌ها پیش آمد و خانواده‌های آنان با مشکلات فراوانی مواجه شدند زیر پوشش بیمه اربعین نبودند؛ اما امسال همه زائران و حتی فعالان در مرزها که به‌عنوان نیروهای خدماتی و موکب‌دار فعالیت می‌کنند همگی باید در این سامانه ثبت‌نام کنند تا خدمت‌رسانی شایسته‌ای به زائران و خادمان اباعبدالله‌الحسین در اربعین ارائه دهیم.

همچنین چنانچه حادثه‌ای برای هر یک از زائران رخ دهد موضوع از راه سامانه سماح بررسی می‌شود و چنانچه زائر حادثه‌دیده در سامانه ثبت‌نام کرده باشد خدمات به او ارائه می‌شود و چنانچه ثبت‌نام نکرده باشد بیمه هیچ تعهدی نسبت به فرد یا افراد حادثه‌دیده نخواهد داشت و حتی بخشی از مراکز درمانی که با بیمه طرف قرارداد هستند نیز ممکن است نتوانند خدمات را به شکل مطلوب ارائه دهند که بر همین اساس همه زائران باید پیش از عزیمت حتماً در سامانه حج و زیارت ثبت‌نام کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از