حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

همچنان آلودگی سهم مردم خوزستان

همچنان آلودگی سهم مردم خوزستان

بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت "پاک" نبوده است.

به گزارش رهیاب، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ امروز (۱۴ آبان‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۵۵ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین کیفیت هوای این شهر در وضعیت "ناسالم" و قرمز است.

 

در این مدت هوای ماهشهر نیز در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" و "نارنجی" است.طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون هوای اهواز، اندیمشک، دزفول، شوشتر، سوسنگرد و شادگان در شرایط "قابل قبول" بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت "پاک" نبوده است.

 

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

آلايندگي ها ناشي از صنايع بزرگ مانند پتروشیمی‌ها، فولاد، گاز، نيشكر، لوله سازي و مهمترين آن نفت مي باشد كه انواع بيماري ها و آلودگي هوا را براي مردم خوزستان به دنبال داشته است.


همچنین در كلانشهر اهواز و حومه آن، بيش از ۲۰۰حلقه چاه فعال درحال استخراج نفت هستند كه روزانه حدود يك ميليون بشكه نفت را براي كشور توليد مي كنند اما اين ميزان توليد بالا، به قيمت آلودگي هوا براي شهروندان اهوازي تمام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از