حالت تاریک
سه‌شنبه, 27 شهریور 1403
سامانه پایش کیفی هوای کشور؛

هوای ۳ شهر خوزستان ناسالم است

هوای ۳ شهر خوزستان ناسالم است

آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای سه شهر خوزستان امروز شنبه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از سامانه پایش کیفی هوای کشور؛ بر اساس اعلام این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح روز شنبه بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲/۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های نیوساید و پادادشهر در اهواز با شاخص ۱۲۲ و ۱۴۵، ماهشهر ۱۱۹ و هندیجان ۱۳۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

هوای شهرهای آبادان، اندیمشک، ایستگاه استانداری و حفاری در اهواز، ایذه، بهبهان، پتروشیمی مسجدسلیمان، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، شرکت نفت مسجدسلیمان و هویزه به علت نبود آلودگی، قابل‌قبول اعلام شده است.

در این مدت هوای شهر امیدیه سالم و پاک گزارش شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا «ناسالم» است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از