حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
با پیگیری رئیس کل دادگستری خوزستان؛

واریز عوارض آلایندگی برای خوزستان

واریز عوارض آلایندگی برای خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دوهزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی استان به حساب اداره کل امور مالیاتی خوزستان واریز شد.

به گزارش رهیاب، علی دهقانی با اشاره به تداوم پیگیری این مجموعه برای احیای حقوق عامه در زمینه دریافت عوارض حق آلایندگی به استان گفت: یکی از حقوق و مطالبات مهم مردم خوزستان دریافت عوارض حق آلایندگی است که در این زمینه دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از معوقات به حساب اداره کل امور مالیاتی خوزستان واریز شد.

وی افزود: پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های بهره‌بردار در مناطق نفت‌خیز جنوب از جمله شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز آقاجاری ، کارون ، مارون و مسجدسلیمان با جدیت از طرف دستگاه قضا پیگیری شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران، نماینده‌ای از سوی دادگستری خوزستان برای وصول مطالبات مربوط به حق آلایندگی از محل مطالبات شرکت‌های بهره‌بردار در استان تعیین شد و این مطالبات به مبلغ دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان مربوط به بازه زمانی از اول خرداد تا ششم مهر امسال به حساب اداره کل امور مالیاتی خوزستان برای توزیع بین شهر‌های استان، متناسب با جمعیت و میزان آلایندگی واریز شد.

وی با اشاره به اینکه این مطالبات در جهت پیشرفت و توسعه متوازن استان هزینه خواهد شد، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

دهقانی خاطرنشان کرد: قبل از ماه‌های مرداد و شهریور نیز با پیگیری دادگستری خوزستان بیش از هزار میلیارد تومان از مطالبات حق آلایندگی به خوزستان پرداخت شده بود.

وی گفت: این اعتبار در زمینه‌های خدماتی، رفاهی، بهداشتی و شهرسازی به منظور توسعه متوازن خوزستان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از