حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول مطرح کرد:

واگذاری زمین در قالب قانون جوانی جمعیت

واگذاری زمین در قالب قانون جوانی جمعیت

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۵۰ قطعه زمین در طرح قانون جوانی جمعیت به مردم دزفول واگذار شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان طرح جوانی جمعیت به ۵۶ هزار متقاضی در استان رسیده است که این تعداد افزایش متقاضی در استان بیش از پیش‌بینی‌های کارشناسان بود.

 در حال حاضر در هشت شهر استان، بیش از ۳ هزار قطعه زمین به متقاضیان این طرح تخصیص‌داده‌شده و در گام بعدی حدود هزار و ۵۰۰ قطعه در ۶ شهر استان واگذار خواهد شد.

 تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان طرح جوانی جمعیت در کشور حدود ۵۳۰ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۱۱ درصد سهم استان خوزستان است.

 در یک سال گذشته در خصوص اصلاح طرح‌های شهری اتفاقات خوبی در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رقم خورده و در حال حاضر بخش قابل‌ملاحظه‌ای از شهرها آماده واگذاری و تخصیص زمین به متقاضیان هستند.

 در شهرهای ماهشهر، دزفول، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته است.

 بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت، دو طیف از خانواده‌ها تحت پوشش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند. بخش اول خانواده‌های دارای سه فرزند که تولد فرزند سومشان از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد است و بخش دیگر خانواده‌های دارای چهار فرزند که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند. یعنی فرزند چهارم از تاریخ یک فروردین ۱۳۸۳ به بعد متولد شده باشد.

 ابوذر موحد روز دوشنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: یک هزار و ۸۰۰ خانواده در دزفول متقاضی دریافت زمین در قانون جوانی جمعیت هستند که از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۵۰ قطعه زمین به آنها اختصاص‌یافته است.

 وی افزود: زمین ۲۰۰ متری در زیباشهر به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در دزفول اختصاص‌یافته است.

 رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: متقاضیان دریافت زمین در قانون جوانی جمعیت در دزفول باید پنج سال در این شهر سکونت داشته باشند تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از