حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
هشدار هواشناسی؛

وقوع دمای بالای ۴۹ درجه در روزهای آینده

وقوع دمای بالای ۴۹ درجه در روزهای آینده

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از امروز تا روز پنجشنبه استقرار جریانات جنوبی طی ساعاتی در نوار ساحلی شرقی و جنوب شرق سبب افزایش رطوبت خواهد شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی خوزستان؛ بر اساس اطلاعیه استقرار توده هوای گرم و افزایش دما از روز چهارشنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق استان به جز مرتفع شمالی و شمال شرقی پیش‌بینی می‌شود، محمد سبزه زاری اظهار کرد: تا روز جمعه وزش باد به‌صورت متوسط قابل‌انتظار است، از امروز تا روز پنجشنبه استقرار جریانات جنوبی طی ساعاتی در نوار ساحلی شرقی و جنوب شرق سبب افزایش رطوبت خواهد شد.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته شوش با ۴۸/۸ و ایذه با ۲۱/۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۸/۱ و حداقل ۳۰/۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، اجتناب از قرارگرفتن در معرض نور خورشید در ساعات گرم روز، استفاده از وسایلی مانند عینک‌آفتابی، کلاه، خودداری از رهاکردن زباله‌های براق در طبیعت و خاموش‌کردن آتش در مراتع پیش از ترک محل ضروری است.

 اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر از اواخر هفته گذشته تا اوایل هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

 ادارات استان در برخی روزهای هفته‌های اخیر به علت گرمای هوا دورکاری کردند و یا ساعات اداری کاهش یافت.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از