حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس مرکز بهداشت دزفول مطرح کرد:

پلمب و معدوم شدن ۲۷واحد صنفی در دزفول

پلمب و معدوم شدن ۲۷واحد صنفی در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی و رمضان ۲۷ واحد صنفی پلمب و بیش از ۵ تن مواد غذایی در شهرستان دزفول معدوم شد

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب» به نقل از روابط عمومی بهداشت؛ محمدعلی شفیعی نیا اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی و رمضان تا کنون ۶ هزار ۳۹۵ بازدید بهداشتی از اصناف، اماکن عمومی، تفرجگاه و غیره توسط بازرسان بهداشت محیط این مرکز انجام شده است.

 رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: این طرح با حضور ۴۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط به‌منظور حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین پیشگیری از بروز بیماری‌ها در جامعه از پانزدهم اسفندماه سال گذشته آغاز و تا بیست و پنجم فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: در این مدت ۵۸۳ اخطاریه صادر، ۲۷ واحد صنفی پلمب، ۴۴۸۵ مورد نمونه مواد غذایی و آب آشامیدنی اخذ و بیش از پنج‌تن مواد غذایی نیز معدوم شده است.

 شفیعی نیا گفت: تعداد شکایات به ثبت رسیده در سامانه تلفنی ۱۹۰ نیز ۳۸ مورد بوده که همه این موارد توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول پیگیری شدند.

 محمدعلی شفیعی نیا در پایان گفت: جهت پیشگیری از بروز مسمومیت‌های غذایی و بیماری‌های عفونی، نکته‌های بهداشتی همچون استفاده از آب آشامیدنی سالم، بهداشت مواد غذایی «پختن کامل مواد غذایی، جوشاندن کنسروها به مدت ۲۰ دقیقه، خرید از مراکز مجاز ..»، سالم‌سازی سبزی و میوه‌ها، شستشوی صحیح دست‌ها را رعایت نمایند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از