حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
درگفتگو با «رهیاب»؛

پیام شهدا نقطه مقابل توطئه‌های دشمنان است

پیام شهدا نقطه مقابل توطئه‌های دشمنان است

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران گفت:رسالت کنگره‌های ملی شهدا، امید آفرینی در جامعه که همان پیام اصلی شهدا به نسل‌های پیش‌رو است.

سردارعبدالرضا آزادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ در پانزدهمین نشست کنگره ملی شهدای خوزستان با روابط عمومی دستگاه‌های استان در محل کنگره با تبریک دهه فجر گفت: خوزستان پایتخت دفاع مقدس و مقاومت است که دین خودش را به تعبیر امام عزیز ادا کرد.

وی افزود: اگر این حقیقت، به وسیله کسانی که امروز در قبال شهیدان مسؤولیت دارند، زنده بماند، حفظ و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که آنان کردند، بهره خواهد برد.

 رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران گفت: گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد(ع) و رنج چندین ساله زینب کبری(س) از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه(ع)  تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم که با برگزاری کنگره و یادواره‌های را با تمام توان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد هستند با ایجاد ناامیدی در مردم گزینه سوم یعنی تداوم راه شهدا در کشور را مسدود کنند گفت: راز اقتدار یک ملت، وجود جوانان شجاع و دلیر با بینش و آگاه در میدان است.

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه از امیدآفرینی به عنوان بزرگترین پیام شهدا برای نسل‌های امروز و پیش رو نام برد و گفت: شهدا به ما درس شجاعت و نترسیدن در برابر دشمنان دادند.

وی با بیان اینکه از کنگره ملی شهدا به عنوان فناوری استخراج گنجینه‌های دفاع مقدس نام برد و عنوان کرد: کنگره ملی شهدا در کنار راهیان نور از جمله فناوری های استخراج گنجینه‌های شهدا هستند.

وی خواستار استفاده از زبان هنر و رسانه برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، زندگی نامه شهدا، سیره عملی و رفتاری شهدا و وصیت‌نامه‌های شهدا بین مردم و نسل‌های پیش رو شد و گفت: در عصر حاضر تنها با استفاده از زبان هنر و رسانه است که می توان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان ایستادگی و در فضای حقیقی و مجازی تاثیرگذار بود چراکه جوان امروز در این فضا غوطه‌ور است و باید با تولید محتوای مناسب و جذاب بتوان وارد ذهن و دل جوانان و نوجوانان شده و به جریان سازی دست زد.

سردار آزادی با بیان اینکه جا دارد امروز با برگزاری کنگره فراگیر، جریان ساز، هنرمندانه تلاش کنیم که پیام شهدا را به نسل جوان و نوجوان منتقل نماییم، گفت: به هر میزان نخبگان، هنرمندان، بزرگان اقشار و اصناف مختلف به این جریان ورود کنند کنگره به شکل بزرگتری برگزار می‌گردد.

وی با بیان ینکه تقسیم کار مهمتر از تامین هزینه است، گفت: اگر کارها بدرستی تقسیم و ماموریت‌ها به نحو احسن پیگیری شود بسیاری از مشکلات که بعضا با صرف هزینه‌های سنگین هم برطرف شدنی نیستند براحتی حل شدنی است و این هم از برکات برگزاری کنگره ملی برای شهدا است.

سردار آزادی از تامین زیرساخت‌های فرهنگی نیز به عنوان یکی دیگر از برکات کنگره ملی شهدا در استان‌ها نام برد و گفت: ظرفیت‌ها سرمایه آفرین هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از