حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
هواشناسی خوزستان خبر داد؛

پیش‌بینی سامانه بارشی و یخ‌زدگی زمین در خوزستان

پیش‌بینی سامانه بارشی و یخ‌زدگی زمین در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان: از فردا تا روز شنبه شاهد روند کاهش محسوس دما در سراسر استان و یخ‌زدگی سطح زمین در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌ رسانی «رهیاب» به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه‌زاری اظهار کرد:  در بررسی  نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواسط وقت امروز تا اواخر روز پنجشنبه دهم اسفندماه استان خوزستان تحت تاثیر عبور موج بارشی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این سامانه بارشی سبب رگبار و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در بخش‌های شرقی، شمالی و ارتفاعات و رگبار‌های پراکنده و نقطه‌ای و رعد و برق در بقیه نقاط می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در این ایام  مه یا مه‌ رقیق در اغلب مناطق  به ویژه مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی  نیز مورد انتظار است.

سبزه‌زاری گفت: از فردا تا روز شنبه شاهد روند کاهش محسوس دما در سراسر استان و یخ زدگی سطح زمین در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهیم بود.

 

 وی اضافه کرد: در شبانه روز اخیر اهواز  با ۲۲.۲ و  دهدز با  ۲.۲  درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط گزار شده‌اند و داکثر دمای اهواز به ۲۲.۲ و حداقل به ۶.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از