حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
در مسیر سازندگی رخ داد؛

چنانه کالیفرنیای کوچک در قلب شوش

چنانه کالیفرنیای کوچک در قلب شوش

در روستای چنانه یک انقلاب واقعی در مسیر سازندگی رخ داد که تمام آن به همت مردم شریف این روستا و نیروهای انقلابی و جهادی و عنایت ویژه رهبری با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری محدوده خوزستان و ایلام صورت گرفت.

فیصل آل‌کثیر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: شهرستان شوش به دلیل وجود سه رودخانه کرخه، دز و شاوور که آب‌های زیرزمینی زیادی تأمین می‌کنند یکی از مناطق مستعد کشاورزی ایران است.

وی افزود: با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، روستای چنانه از نظر استعداد خدادادی و ظرفیت کشاورزی بسیار خوب ارزیابی شد؛ لذا طی یک اقدام جهادی ماشین‌آلات کشاورزی خریداری و با آموزش‌های لازم در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفت و نیروهای انقلابی و جهاد کشاورزی همراه و همگام با کشاورزان منطقه فعالیت خود را آغاز کردند و به نحوی پیش رفتند که پس از ۱۰ سال به اذعان اهالی منطقه چهره شهر کاملاً تغییر کرده بود و از عنوان کالیفرنیای کوچک برای روستای چنانه استفاده می‌کردند.

فعال بسیج سازندگی شهرستان شوش گفت: از اقدامات انجام‌گرفته در روستای چنانه می‌توان ایجاد کشاورزی مدرن با ماشین‌آلات مجهز، تجهیز کامل اراضی، لوله‌کشی آب از چاه تا اراضی تسطیح‌شده و آموزش‌های کامل و مؤثر در زمینه کشاورزی به اهالی منطقه را برشمرد.

آل کثیر ادامه داد: با عملیاتی‌شدن فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در محدوده ایلام و خوزستان، در روستاهای چنانه، سرخه و خسرج، تسطیح و زه‌کشی اراضی انجام گرفت که نقش تأثیرگذاری در ایجاد اشتغال در این مناطق داشت و رضایتمندی بسیار خوبی در بین اهالی ایجاد کرد.

وی در پایان بیان کرد: در چنانه یک انقلاب واقعی در مسیر سازندگی رخ داد که تمام آن به همت مردم شریف این روستا و به برکت انقلاب و با همت نیروهای انقلابی و جهادی و عنایت ویژه رهبری صورت گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از