حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
گزارش رهیاب ؛

کاروان "مشایه الحسین" اهواز در راه کربلا

کاروان

کاروان "مشایه الحسین" اهواز عصر سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ به منظور زیارت حرم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در روز اربعین، حرکت خود را از منطقه ملاشیه این شهر به سمت کربلا آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار رهیاب ؛برای حماسه عظیم عاشورا، اربعین و تکرار هر ساله آن، حکایت از عشق و دلدادگی شیعیان دارد؛ حماسه‌ای که هرچه زمان می‌گذرد، پرشورتر و پررنگ‌تر می‌شود؛ حماسه‌ای که در امتداد قیام سرخ عاشوراست و مقدمه‌ای برای ظهور سبز منجی عالم بشریت خواهد بود.

بزرگ‌ترین مراسم پیاده‌روی اربعین کشور با عنوان «مشایه اهواز» چند سالی است که با حضور مردم مناطق و شهرهای مختلف از شهر اهواز آغاز شده و هرساله پرشورتر و با جمعیت بیشتر برگزار می‌شود.

امروز نیز چندین هزار نفر از مردم اهواز در اوج گرمای طاقت فرسای تابستانی در یکی از گرم‌ترین ساعت‌های روز با حضور در خیابان‌های اهواز، خورشید تابان را شرمنده عشق و علاقه خود به خورشید کربلا کردند و پای پیاده به سمت نینوا حرکت کردند تا به دریای خروشان زائران اربعین حسینی در عراق بپیوندند.

این مراسم برای عرض ارادت مردم به شهیدان کربلا از سال ۹۲ به‌صورت مردمی و کاملاً خودجوش توسط اهالی «عین ۲» اهواز آغاز شد و پس از آن به مناطق دیگری از جمله ملاشیه، گلدشت، شهرک رزمندگان، کوی سادات، کوی علوی، مندلی، لشکرآباد و پردیس گسترش پیدا کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از