حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرمانده ستاد اربعین قرارگاه مرزی چذابه مطرح کرد:

کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای خوزستان

کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای خوزستان

فرمانده ستاد اربعین قرارگاه مرزی چذابه گفت: سال گذشته در ایام اربعین در محورهای استان خوزستان حدود ۷۰ نفر از زائران جان خود را از دست دادند؛ اما امسال تدابیر خوبی در کمیسیون راه اندیشیده شد و آمار تلفات جاده‌ای بسیار کم بود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد خانچی شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اربعین با حضور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین اقدامات برای مدیریت بازگشت زائران از مرز چذابه اظهار کرد: در زمینه تردد زائران باتوجه‌به تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته مشکلی در پایانه مرزی چذابه وجود ندارد و جا دارد از تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان به‌خصوص مجموعه‌های زیر نظر وزارت راه و شهرسازی برای تلاش‌های بی‌وقفه خود جهت تردد زائران در این مرز، قدردانی کنیم.

 وی افزود: همچنین در حوزه زیرساخت‌های اربعین طرح چهاربانده اهواز به چذابه آماده شده و تنها احداث سه پل باقی‌مانده که تا پایان سال، اجرایی می‌شود.

 فرمانده قرارگاه اربعین در چذابه گفت: احداث جاده عبدالخان به چذابه نیز که ۸۰ کیلومتر مسیر را برای زائران کوتاه می‌کند در دستور کار است که مجوزهای لازم دریافت شده و در اولویت طرح‌های اربعین قرار داد.

خانچی بیان کرد: تردد زائران از مرز چذابه در این مدت روند مناسب و روانی داشته و حجم زیادی از زائران غیرایرانی مقیم که فاقد گذرنامه بودند نیز در پادگان ثامن‌الائمه مستقر شده و گذرنامه آن‌ها در حال صدور است.
 در ادامه این نشست محمد جولانژاد اظهار کرد: از ابتدای ایام اربعین تا امروز ۲۸۷ هزار نفر از مرز خارج و ۱۱۱ هزار زائر نیز وارد کشور ایران شده‌اند و در مجموع در تردد رفت‌وبرگشت، حدود ۴۰۰ هزار نفر تردد داشتند.

وی افزود: در پایانه مرزی چذابه تردد زائران بومی استان با خودروهای شخصی انجام شده و حدود ۹۲ درصد با وسایل شخصی و هشت درصد توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شده‌اند و هیچ کمبودی در تأمین ناوگان حمل‌ونقل نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: همچنین بهره‌گیری از ظرفیت ناوگان خصوصی صنایع بزرگ نیز برای تردد، نقش مهمی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین ایفا کرد.

جولانژاد بیان کرد: از ابتدای ایام اربعین تا امروز ۲۸۷ هزار نفر از مرز خارج و ۱۱۱ هزار زائر نیز وارد کشور ایران شده‌اند و در مجموع در تردد رفت‌وبرگشت، حدود ۴۰۰ هزار نفر تردد داشتند.

وی عنوان کرد: در پایانه مرزی چذابه تردد زائران بومی استان با خودروهای شخصی انجام شده و حدود ۹۲ درصد با وسایل شخصی و هشت درصد توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شده‌اند و هیچ کمبودی در تأمین ناوگان حمل‌ونقل نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: همچنین بهره‌گیری از ظرفیت ناوگان خصوصی صنایع بزرگ نیز برای تردد، نقش مهمی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین ایفا کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از