حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

کشت درختان مثمر در اهواز

کشت درختان مثمر در اهواز

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز گفت: برای پایداری فضای سبز در این کلانشهر، توستان و کنارستان در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛محمدمهدی مطیعی درتشریح  اقدامات انجام شده برای کشت درختان مثمر دراهواز به خبرنگار این رسانه گفت: نکته مهمی که در این کلانشهر مورد غفلت بوده است، پایداری فضای سبز است، درحالیکه زمانی که کاری انجام می‌شود باید زیرساخت لازم تعبیه و برنامه حفظ و نگهداری آن پیش‌بینی شده باشد.

وی بر حرکت به سمت فرهنگ‌سازی در خصوص کشت درختان مثمر تاکید کرد و افزود: از سوی دیگر باید درختان مثمر بومی یعنی دارای پایه پدری و مادری مشخص و تولیدشده در خوزستان کشت شوند. رعایت این پارامتر‌ها در کنار یکدیگر، موجب حفظ و پایداری فضای سبز می‌شود.

مطیعی با بیان اینکه با رعایت همه این موارد، در مناطق یک و ۳ اهواز توستان ساخته شده است، ادامه داد: توستان منطقه یک در بلوار ساحلی شرقی نرسیده به فروشگاه رفاه و توستان منطقه ۳ در محله کوی نیرو ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست، فضای سبز و سلامت شورای شهر اهواز اضافه کرد: توستان منطقه یک دارای ۲ فاز است که تامین فاز دوم آن هنوز مقداری کار دارد، بنابراین فعلا در فاز نخست، ۱۲۰ اصله نهال توت در این قسمت و ۴۳۸ اصله نهال در کوی نیرو غرس شده است.

وی با اشاره به کنارستان کشت‌شده در منطقه گلستان و پایدار بودن شرایط آن، گفت: برای توسعه کشت درختان مثمر برنامه‌ریزی شده است و باید کاری کنیم که شهروندان و پرسنل شاغل در فضای سبز متوجه شوند که می‌توان درختان دیگر و درختان مثمر در اهواز کشت کرد و این درختان می‌توانند در اهواز پایدار باشند، بنابراین در مناطق مختلف شهر بر اساس زمینی که در اختیار داریم درختان مثمر مانند توت، سه پستان و کنار کشت می‌شود.  

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از