حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
کشت پاییزه اندیمشک ۵۰ هزار هکتار است
در گفتگو با «رهیاب»:

کشت پاییزه اندیمشک ۵۰ هزار هکتار است

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات پاییزه قرار گیرند.

محمدجعفر آفرین در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات پاییزه قرار گیرند.

وی افزود: در اولین جلسه ستاد فنی جهاد کشاورزی اندیمشک که با حضور مسئولین ادارات تابعه و مراکز خدمات جهاد کشاورزی روند عقد قرارداد کشت محصولات راهبُردی گندم، کلزا، چغندرقند و سبزی و صیفی در سطح مراکز و تعاونی‌های تولیدی شروع شده و این مراکز با عقد قرارداد کشت و برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی آماده توزیع نهادهای کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزارهکتاری از اراضی آبی و دیمی زیر کشت محصولات پاییزه می‌رود، افزود: با توجه به حجم کار مراکز و لزوم بازدید و سرکشی به مزارع و کنترل و تنظیم ادوات و دنباله بندهای کشت مکانیزه از کشاورزان تقاضا می‌شود، عقد قرارداد را به روزهای پایانی فصل کشت موکول نکرده و تا فرصت باقی است به مراکز خدمات مراجعه نمایند.

آفرین بیان کرد: در همین جهت تأمین نهاده‌های کشاورزی شامل بذر گندم، بذر کلزا و انواع کودهای شیمیایی تأمین و پیش‌بینی‌شده که با شروع روند کشت حمل و توزیع خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: مراکز خدمات جهاد کشاورزی آماده ارائه خدمات هستند و اتحادیه تعاونی روستایی، به همراه ۶ مرکز خصوصی آماده توزیع نهادهای کشاورزی هستند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از