حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس دادگستری دزفول مطرح کرد:

گذشت از قصاص به حرمت خادم‌الرضا

گذشت از قصاص به حرمت خادم‌الرضا

رئیس دادگستری دزفول گفت: حدود ۱۸ ماه پیش فردی با سرعموی خود درگیر شد و او را به قتل رساند، اولیای مقتول بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی، رضایت بی‌قیدوشرط خود را از قصاص قاتل فرزند خود به حرمت خادم‌الرضا اعلام کردند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان؛ فیصل مزرعه روز چهارشنبه اظهار کرد: حدود ۱۸ ماه پیش فردی در مراسم فاتحه‌خوانی یکی از بستگان به دلیل اختلاف قبلی با پسرعموی خود درگیر و آن را به قتل رساند که این حادثه منجر به ایجاد اختلافات گسترده خانوادگی بین آنها شد.

 وی افزود: قاتل با ابراز ندامت از این بزه از شورای حل اختلاف استان به‌منظور جلب رضایت خانواده مقتول درخواست کمک کرد که پرونده برای حل‌وفصل به شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد.

 رئیس دادگستری دزفول بیان کرد: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران و کارگروه ویژه قتل در این شهرستان توانستند با تلاش و پیگیری‌های مستمر خود و استفاده از ظرفیت بزرگان و سران عشایر، با برگزاری چندین نشست با خانواده مقتول موفق به جلب رضایت خانواده مقتول شدند.

 وی ادامه داد: اولیای دم در نشستی با حضور مسئولان نظامی، اجرایی و قضایی استانی و شهرستانی، بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی، رضایت بی‌قیدوشرط خود را از قصاص قاتل فرزند خود به حرمت خادم‌الرضا اعلام کردند و به این فرد خطاکار زندگی دوباره بخشیدند.

 مزرعه با تجلیل از گذشت اولیای دم و تلاش‌های اثرگذار اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر، صلح یاران، کارگروه ویژه قتل، بزرگان و سران عشایر در حل‌وفصل این پرونده، گفت: عملکرد شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده‌ها مؤثر بوده است.

 وی افزود: شورای حل اختلاف از آغاز تشکیل تاکنون با استفاده از ظرفیت‌های مردمی خدمات و آثار فراوانی در ترویج اصلاح ذات البین بین اصحاب دعوا داشته است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از