حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس سازمان تبلیغات اندیمشک:

یأس از رحمت خداوند گناه کبیره است

یأس از رحمت خداوند گناه کبیره است

رئیس سازمان تبلیغات اندیمشک گفت: در تعالیم اسلامی یأس و ناامیدی از رحمت خداوند در رأس گناهان شمرده می‌شود. با امید به رحمت خداوند می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حسینوند در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ پیرامون نقش امیدواری به رحمت خداوند در زندگی انسان اظهار کرد: علت یأس و ناامیدی، نافرمانی از خدا و انحراف از صراط مستقیم و پیامدهای آن است؛ اما به دلیل اینکه خداوند نسبت به بندگان خود رئوف و مهربان است و نمی‌خواهد بندگان در مسیر ضلالت و گمراهی قرار بگیرند، در آیات متعدد به بندگان گناهکار خود بشارت به عفو و بخشش و توبه‌پذیری داده است.

 وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۵۳ سوره زمر، با نهایت لطف و محبت آغوش خود را بر روی بندگان گناهکار خود باز نموده و فرمان عفو عمومی صادر کرده است، افزود: در این سوره خداوند اوج مهربانی خود را نشان می‌دهد و با تعابیر بسیار لطیف و مهربانانه فراوانی که به کار می‌برد به انسان آرامش و امید می‌بخشد.

 رئیس سازمان تبلیغات اندیمشک گفت: دریای غفران و رحمت الهی به روی تمام بندگان باز است و استثنایی وجود ندارد، تنها ما باید به خود بیاییم و با تغییر مسیر به سوی پروردگار بازگردیم تا مورد لطف بیکران و نامحدود الهی قرار گیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینوند عنوان کرد: پیامبر خدا «ص» برای کسانی که امید به خدای متعال دارند اسوه است، انقلاب اسلامی امروز نمونه حرکت در امتداد رسالت پیامبر است چرا که رهبر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی می‌فرمود از ابتدای نهضت تاکنون هیچ‌گاه ناامید و مأیوس نشدم و این انقلاب پیروز خواهد شد.

 وی ادامه داد: هرکسی که امروز بر طبل یأس و ناامیدی بکوبد از سربازان شیطان خواهد بود، باید بتوانیم با امید و انگیزه بالا بر مشکلات فائق آییم و موفقیت‌های چشمگیری برای اسلام و انقلاب در عرصه‌های علمی، سیاسی و اقتصادی رقم بزنیم.

 رئیس سازمان تبلیغات اندیمشک بیان کرد: اگر تغییر فصول نبود، گذر زمان برای انسان اهمیت چندانی نداشت، خداوند حرکت ماه و ایجاد فصل‌ها را قرارداد تا انسان‌ها بتوانند با برنامه‌ریزی به سمت پیشرفت حرکت کنند و قدر جریان عمر را بداند و با ساختن دنیا آخرت خود را بسازد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از