حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یاری‌ کردن اسلام لیاقت می خواهد
فرازی از وصیت‌نامه شهید «حاجی مراد نیزه»؛

یاری‌ کردن اسلام لیاقت می خواهد

شهید حاجی مراد نیزه در وصیت‌نامه خویش به می‌نویسد: خدا لیاقت جهاد در راه خودش را به من عطا کرده است؛ لذا تصمیم گرفتم به جبهه بروم و تا پیروزی و یا مرز شهادت با دشمنان مبارزه کنم.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید حاجی مراد نیزه در بیست و پنجم شهریور ۱۳۴۵، در روستای قیلاب از توابع شهرستان اندیمشک به دنیا آمد. پدرش سید مراد و مادرش بی‌بی جان نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم شهریور ۱۳۶۲، در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر وی را در شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

متن وصیت‌نامه شهید حاجی مراد نیزه: 

 ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون .
 خیال نکنید آن کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد خدایشان روزی می‌خورند.

 با سلام و درود بیکران به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی و سلام بر شهیدان صدر اسلام از بدر تا والفجر. من کوچک‌تر از آن هستم که وصیت بنویسم و یا شاید لیاقت نداشته باشم، ولی بر حسب وظیفه‌ای که پیغمبر اکرم (ص) بر عهده مسلمانان گذاشته وصیت‌نامه‌ام را می‌نویسم

 جهاد در راه خدا لیاقت می‌خواهد

 در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که لیاقت جهاد در راه خودش را به من عطا کرده است، من عمر زیاد و طولانی نکرده‌ام تا در مادیات این جهان فرو روم یا مال زیادی ندارم که در مورد آن وصیت کنم، بلکه عاشقانه تصمیم گرفته‌ام تا در راه خدا به جبهه بروم و تا پیروزی و یا مرز شهادت با دشمنان مبارزه کنم.

 استوار و مقاوم باشید

پدر و مادر می‌دانم شما زحمت‌های فراوان برای من کشیده‌اید؛ ولی رضایت خدا از رضای هر کس بالاتر است، پدر و مادر عزیزم امیدوارم که اگر آزاری به شما رسانده‌ام مرا ببخشید و می‌خواهم به شما بگویم که در شهادت من گریه و زاری نکنید؛ بلکه استوار و مقاوم باشید و همچون کوهی در مقابل مشکلات مقاومت کنید.

 خون من از خون علی‌اکبر (ع) رنگین‌تر نیست 

 مادر تو همچون مادر قاسم و علی‌اکبر که در کربلا شهید گشتند و خودشان به اسیری رفتند مقاوم باش. خون من از خون علی‌اکبر (ع) رنگین‌تر نیست. مادر می‌دانم مادری مهربان هستی و دلسوز، اما وقتی مسئله رضای خدا در میان است باید که مقاوم باشی.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از