حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

افتتاح ۱۵ طرح درمانی در خوزستان

افتتاح ۱۵ طرح درمانی در خوزستان

افتتاح ۱۵ طرح درمانی، بهداشتی، پشتیبانی و تجهیزاتی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در استان خوزستان گامی مهم در جهت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی این استان خواهد بود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ۱۵ طرح درمانی، بهداشتی، پشتیبانی و تجهیزاتی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در استان خوزستان اجرا شده‌اند. با افتتاح این پروژه‌ها، گامی مهم در حوزه سلامت و در جهت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در استان خوزستان برداشته خواهد شد.

شرح برخی از این پروژه‌ها در زیر آمده است:

بیمارستان نوید بندر امام خمینی (ره) با مساحت ۱۲ هزار مترمربع و اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در شهرستان ماهشهر احداث شده است.

بخش‌های NICU نوزادان و سوختگی کودکان بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز با ۳۰ تخت و اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال احداث گردیده‌اند.

بخش‌های جراحی و اورژانس زنان بیمارستان علامه کرمی اهواز با ۵۰ تخت و درمانگاه عمومی بیمارستان با مساحت ۲۹۰ مترمربع و مجموعاً اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال آماده شده است.

مرکز غربالگری سرطان شهرستان ایذه با مساحت ۷۰۴ مترمربع و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال فراهم شده است.

تجهیزات پزشکی با اعتبار یک هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال و وسایل تجهیزاتی و پشتیبانی تأمین با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان‌های تابعه دانشگاه تأمین شده‌اند.

محمدحسین سرمست شوشتری در گفتگوی رسانه‌ای اظهار کرد: با افتتاح این پروژه‌ها، شاهد افزایش ۸۰ تخت بیمارستانی، توسعه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی، تجهیز مراکز درمانی و همچنین ارتقای سطح بهداشت عمومی در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از جمله این طرح‌ها شامل بیمارستان نوید بندر امام خمینی در ماهشهر، بخش‌های NICU نوزادان و سوختگی کودکان بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز، بخش‌های جراحی زنان و اورژانس زنان بیمارستان علامه کرمی اهواز، مرکز غربالگری سرطان ایذه، ستاد شبکه بهداشت و درمان لالی، خانه‌های بهداشت مویلحه علیا رامشیر، صالح داود شوش، ام‌البنین (ع) و امام حسین (ع) کارون، تجهیزات پزشکی و تأمین وسائل تجهیزاتی و پشتیبانی در سطح شهرستان‌های تابعه است.

امروز شنبه، دوازدهم خردادماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خوزستان، این پروژه‌های بهداشتی، درمانی، پشتیبانی و تجهیزاتی به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از