حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
۴۳ واحد غیرفعال کشاورزی خوزستان احیا شد
در سال گذشته با ارایه تسهیلات بانکی؛

۴۳ واحد غیرفعال کشاورزی خوزستان احیا شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اشتغال ۶ هزار و ۲۱۵ نفر با درصد تحقق ۹۶ درصدی محقق شد و ۴۳ طرح راکد و غیرفعال کشاورزی در استان با ارائه تسهیلات بانکی به چرخه فعالیت بازگشتند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان؛ حسین بهداروندی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر اساس ارزیابی استانداری در میان دستگاه‌های اجرایی رتبه نخست احیای واحدهای راکد را کسب کرده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و در صورت تأمین تسهیلات لازم بتوانیم سایر واحدهای راکد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چرخه فعالیت بازگردانیم.

 وی سهمیه اشتغال سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: اشتغال ۶ هزار و ۲۱۵ نفر با درصد تحقق ۹۶ درصدی محقق شد و ۴۳ طرح راکد و غیرفعال کشاورزی در استان با ارائه تسهیلات بانکی به چرخه فعالیت بازگشتند.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه خساراتی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به دلیل خشکسالی و کمبود بارش‌ها به‌ویژه در ۶ ماه نخست سال و همچنین وقوع بارندگی در فروردین و اردیبهشت سال گذشته به بخش کشاورزی وارد شده است، گفت: برای کمک به بخش کشاورزی خسارت‌دیده، به ۱۰ هزار و ۲۰۰ بهره‌بردار که بدهی سررسید به بانک کشاورزی داشتند طبق مصوبه ستاد تسهیل و رونق استان خوزستان، ۳۷ هزار میلیارد ریال از تسهیلات کشاورزان در بازه زمانی یک تا پنج‌ساله امهال بدهی شد.

 وی مبنای برنامه‌ریزی در هر سازمان را داشتن آمار و اطلاعات درست عنوان و اضافه کرد: کارهای خوبی در این رابطه در اداره آمار سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد که نتایج آن را در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ شاهد خواهیم بود. سالانه حدود ۱۷/۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در استان خوزستان تولید می‌شود.

 انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از