حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
۵۹ هزار متقاضی طرح ملی جوانی جمعیت
معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی مطرح کرد:

۵۹ هزار متقاضی طرح ملی جوانی جمعیت

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آمار ۵۹ هزار نفر متقاضی در خوزستان، نشان‌دهنده استقبال بی‌نظیر مردم این استان از طرح ملی جوانی جمعیت است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان؛ میثم آذرسا اظهار کرد: با وجود اینکه خوزستان حدود ۶ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده، اما تعداد متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان، حدود ۱۲ درصد کل متقاضیان کشور است و این موضوع تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به تأمین زمین برای طرح جوانی جمعیت از ظرفیت اراضی دولتی استان افزود: تأمین زمین در برخی از شهرهای استان به دلیل محدودیت‌های قانونی محقق نشده است، اما در سایر شهرها نیز مراحل آماده‌سازی زمین‌ها در حال انجام است. تاکنون حدود ۳ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان تخصیص‌یافته و در آینده نزدیک به این تعداد اضافه خواهد شد.


 معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: قسمت قابل‌ملاحظه‌ای از سایت‌های مسکن مهر استان همچون بندر امام خمینی، لالی، مسجدسلیمان، دزفول، شوشتر و... تکمیل نشده بود که تا پایان امسال فرایند آماده‌سازی آنها به پایان می‌رسد. برخی از واحدهای مسکن مهر نیز در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید و تا پایان امسال تمام واحدهای مسکن مهر استان در مرحله آماده‌سازی قرار می‌گیرند. 

طرح ملی جوانی جمعیت یکی از برنامه‌های دولت برای حمایت از خانواده‌ها و افزایش نرخ باروری در کشور است. در این طرح، به متقاضیان واجد شرایط، زمین برای ساخت مسکن اختصاص داده می‌شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از