حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

۹۱۱ هزار دانش‌آموز کشور از تحصیل بازمانده‌اند

۹۱۱ هزار دانش‌آموز کشور از تحصیل بازمانده‌اند

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۱۱ هزار دانش‌آموز در کشور از تحصیل بازمانده‌اند که باید در این زمینه جذب بازماندگان از تحصیل با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های جدی همراه باشد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سید محمد مولوی پنجشنبه در نشست تخصصی با مدیران آموزش‌وپرورش آبادان و اروندکنار در باشگاه گلستان آبادان اظهار کرد: ۴۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به مقطع ابتدایی است.

 وی بر جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تأکید کرد و افزود: پراکندگی جمعیت در برخی استان‌ها از جمله خوزستان را می‌توان یکی مهم‌ترین عوامل وجود دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دانست.

 نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مربوطه برای بازگشت به تحصیل کودکان ۶ سال به بالا به تحصیل ضروری است.

 مولوی بیان کرد: همچنین ۲۷۹ هزار دانش‌آموز در کشور به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کردند که اکثر آنان در مناطق دورافتاده و روستایی هستند.

 وی بر پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و ساماندهی آنها تأکید کرد و گفت: جذب بازماندگان از تحصیل باید با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های جدی همراه باشد.

 نماینده مردم آبادان، اروندکنار، منیوحی وچوئبده افزود: بودجه آموزش‌وپرورش در سال‌های اخیر ۱۲ درصد از بودجه عمومی کشور را تشکیل می‌داد؛ ولی در سال جاری اعتبارات این وزارتخانه به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است؛ در صورتی که طبق اسناد بالادستی این اعتبارات باید به ۲۰ درصد افزایش می‌یافت.

 مولوی در خصوص درخواست نقل‌وانتقال معلمان استان خوزستان گفت: این نقل‌وانتقال بین همه دستگاه‌های استان خوزستان به دلیل شرایط آب‌وهوایی و کمبود امکانات وجود دارد.

 نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد انگیزه برای ماندگاری نیروی انسانی بخصوص در حوزه آموزش‌وپرورش باید با ایجاد انگیزه‌های مختلف در راستای ایجاد رضایتمندی معلمان دنبال شود.

 وی همچنین به‌اضافه شدن رشته‌های تخصصی تحصیلی آبادان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: استان خوزستان در حوزه تحصیلی نظری و مهارتی رشد قابل توجه‌ای داشته است.

 مولوی ادامه داد: سال تحصیلی گذشته در آبادان ۱۲ رشته تحصیلی به‌صورت مستقل راه‌اندازی شد و امسال نیز دو رشته تخصصی دیگر به این ظرفیت اضافه می‌شود.

 بر اساس این گزارش، امسال احداث پنج مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتبار حدود ۵ هزار میلیارد ریال از بودجه وزارت نفت در آبادان برنامه‌ریزی شده که از شهریورماه عملیات احداث این فضاهای آموزشی آغاز خواهد شد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از