حالت تاریک
یکشنبه, 01 مهر 1403

اعتبار مرحله دوم کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین است

اعتبار مرحله دوم کالابرگ الکترونیک تا ۱۸فروردین است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در خوزستان ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه متصل به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد هشت هزار و ۸۶۳ فروشگاه خُرد و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»به نقل از روابط عمومی تعاون و رفاه اجتماعی؛ مجتبی ظفری پور اظهار کرد: یازده قلم کالا شامل گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن‌مایع، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، ماست کم‌چرب، پنیر و شیر کم‌چرب تعیین شد که برای هر فرد سرانه‌ای در نظر گرفته شد که بیشترین سرانه به گوشت اختصاص پیدا کرده است.

 وی افزود: شخص نمی‌تواند کل مبلغ را از یک‌قلم جنس خریداری کند و هر مبلغ باید برای جنس خود خرج شود که این اتفاق توسط شرکت «فارا» به‌عنوان مجری در سامانه طراحی و تعریف شده است؛ همچنین هر فروشگاهی نمی‌تواند از این طرح استفاده کند و تعدادی فروشگاه به این سامانه متصل هستند که قابلیت خرید از آنها وجود دارد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اعلام اینکه خوزستان به لحاظ تعداد فروشگاه‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: در خوزستان ۹ هزار و ۳۵۳ فروشگاه متصل به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد هشت هزار و ۸۶۳ فروشگاه خُرد و ۴۹۰ فروشگاه زنجیره‌ای یا هایپرمارکت هستند.

 ظفری پور گفت: برای اینکه شهروندان فروشگاه‌های متصل به پایانه را شناسایی کنند می‌توانند برنامه کاربردی «شما» را نصب کنند و اطلاعات را در آنجا دریافت کنند، همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌توانند کد خرید و اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند درصورتی‌که این‌گونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به‌عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به‌صورت یکجا انجام شود درحالی‌که مدت‌زمان طرح در سه مرحله یک‌ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از