حالت تاریک
چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403

افزایش تولید آبزیان با وجود شرایط مساعد

افزایش تولید آبزیان با وجود شرایط مساعد

مدیرعامل آبزی‌پروری گفت: مهم‌ترین دغدغه و مشکلات تولیدکننده‌ها در حال حاضر تأمین نهاده‌ها و همکاری بهتر ارگان‌های ذی‌ربط در زمینه افزایش تولید است.

  محسن امانی روز یکشنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: در تلاش هستیم برای افزایش تولید و بهبود بهره‌وری، به‌عنوان یک شرکت پیشرو از روش‌های نوین تولید در زمینه آبزیان استفاده کنیم.

 وی افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایجاد تنوع در تولید و ارتقای سطح تولید با سازمان شیلات در راستای ایجاد تنوع گونه‌ای همکاری کنند و شرایطی را مهیا کنند که بتوان از گونه‌های جدید با قابلیت تولید بیشتر و صادرات پذیر به کشورهای مقصد استفاده کرد.

 مدیرعامل شرکت‌تعاونی آبزی گستران این تولیدکننده که در زمینه تکثیر و پرورش انواع ماهیان گرمابی مشغول فعالیت است و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم را فراهم کرده گفت: اگر شرایط مساعد باشد تولید امسال نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

 امانی با بیان اینکه این گونه ماهیان بیشتر توسط خریداران بومی به کشور عراق صادر می‌شوند اظهار کرد: صادرات ماهیان گرمابی در سال‌های اخیر دچار چالش‌های فراوان شده و خسارات سنگینی به بخش تولید ماهیان گرمابی کشور وارد کرده است؛ برای اصلاح روند صادرات به عراق که عمده مصرف‌کننده ماهیان گرمابی کشور است نیاز است با روابط دیپلماتیک و احداث بازارچه‌های مرزی دیدار مستقیم بین تولیدکنندگان و طرف عراقی برقرار شده و محصولات تولیدی به‌صورت پایاپای در اختیار متقاضی عراقی قرار گیرد.

 مدیرعامل این شرکت آبزی‌پروری بیان کرد: با تأکید مدیران استانی و وزارت کشور، موضوع زنجیره ارزش در ردیف مصوبات استان خوزستان قرار گرفت که انتظار می‌رود این روند تا حصول نتیجه نهایی که افزایش تولید و بهره‌وری بیشتر در تولید آبزیان فعلی و گونه‌های جدید قابل‌تولید در استان خوزستان است تداوم یابد

 وی افزود: مهم‌ترین دغدغه و مشکلات تولیدکننده‌ها در حال حاضر تأمین نهاده‌ها و همکاری بهتر ارگان‌های ذی‌ربط در زمینه افزایش تولید است.

 مدیرعامل شرکت‌تعاونی آبزی گستران امروز اهواز ادامه داد: اصلاح نژاد گونه‌های فعلی و افزایش گونه‌های جدید به سطح زیر کشت فعلی می‌تواند موجب رشد مضاعف تولید در سطح زیر کشت موجود شود.

 ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از