حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

افزایش رشد بارگیری کالا در راه آهن زاگرس

افزایش رشد  بارگیری کالا در راه آهن زاگرس

مدیرکل راه آهن زاگرس از رشد ۴۲ بارگیری کالا در این پایانه ریلی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ حسن زیودار در تشریح عملکرد ۱۰ ماهه راه آهن زاگرس در زمینه تخلیه و بارگیری کالا گفت: در این مدت ۱۶۴ هزار و ۷۳۱ تن کالا به وسیله ۲ هزار و ۶۷۹ واگن بارگیری شده است و در مقایسه با پارسال که این رقم ۱۱۶ هزار و ۱۸۰ تن بار و یک‌هزار و ۷۹۶ واگن ثبت شده است، رشد ۴۲ درصدی در شاخص بارگیری و رشد ۴۹ درصدی در شاخص واگن‌های بکارگیری شده نشان می‌دهد.

وی میزان کالا‌های تخلیه در راه آهن زاگرس در این مدت را ۶۱ هزار و ۶۵۵ تن اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه این رقم در ۱۰ ماهه پارسال ۴۴ هزار و ۸۸۰ تن ثبت شده بود، گویایی رشد ۳۷ درصدی است.

زیودار ادامه داد: در ۱۰ ماهه پارسال ۸۱۶ واگن برای بارگیری کالا مورد استفاده قرار گرفت و امسال این رقم با رشد ۳۷ درصدی به یک‌هزار و ۱۲۱ واگن رسیده است.

مدیرکل راه آهن زاگرس تن کیلومتر خالص ثبت شده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه را ۷۶۶ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۹۸ کیلومتر با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال اعلام و اضافه کرد: تن کیلومتر ناخالص نیز با ۳ درصد رشد نسبت به پارسال، به یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۴۴۹ رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۶ درصدی شاخص تن کیلومتر مرزی و ثبت ۷۳۸ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در ۱۰ ماهه امسال، گفت: تن کیلومتر مبداء-مقصد در این مدت ۹۱ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۷۳۳ کیلومتر ثبت شده است و رشد ۳۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

 
 انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از