حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

افزایش ۸0مگاواتی تولید برق در نیروگاه‌رامین اهواز

افزایش ۸0مگاواتی تولید برق در نیروگاه‌رامین اهواز

با اجرای عملیات تعادل همزمان توربین و ژنراتور واحد شماره ۳ نیروگاه رامین اهواز برای نخستین بار توسط کارشناسان این نیروگاه، تولید برق این واحد ۸۰ مگاواتی افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ کارشناس ارشد مکانیک  مهندسی نیروگاه رامین اهواز گفت: واحد ۳ این نیروگاه به علت ارتعاشات یاتاقان‌های توربین از اوایل امسال دچار محدودیت در تولید شده بود، بطوریکه حداکثر بار آن حدود ۱۸۰mw شده و  امکان افزایش بار این واحد به دلیل لرزش بیش از حد یاتاقان‌ها امکانپذیر نبود.
 
عادل غرباوی افزود: به علت پیچیدگی خاص نوع ارتعاشات و اثر بخش نبود اصلاحات و کار‌های قبلی انجام شده برای رفع ویبریشن، با تصمیم و تاکید مدیر عامل نیروگاه بر استفاده از توان و پتانسیل موجود و حمایت همه جانبه او، انجام کار تعادل به گروه مکانیک معاونت مهندسی محول شد.
 
وی ادامه داد: با تحلیل مقادیر و آنالیز رفتار ارتعاشات و انجام محاسبات پیچیده جهت تعیین میزان و مکان مناسب تعبیه وزنه برای نخستین بار در تاریخ نیروگاه رامین در عملیاتی بی سابقه اقدام به تعادل همزمان توربین و ژنراتور با وزنه گذاری از دو ناحیه شد که با اولین راه اندازی پارامتر‌های ارتعاشی اصلی یاتاقان‌های ۳ تا ۶ به میزان  ۴۰ درصد کاهش یافته و تمامی اهداف پیش بینی شده از بالانس مذکور محقق شد که در نتیجه میزان تولید برق واحد شماره ۳ با  افزایش ۴۵ درصدی به ۲۶۰ مگاوات ساعت رسیده و تثبیت شده است.  
 
به گفته غرباوی؛ با انجام عملیات بالانس  توربین واحد۳ توسط کارشناسان فنی نیروگاه رامین اهواز، ضمن بی نیازی به حضور کارشناسان بالانس کشور روسیه و خروج واحد برای تعمیرات، میانگین تولید لحظه‌ای نیز افزایش یافته است.
 
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از