حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مطرح کرد:

جابه‌جایی بیش‌از ۴۷میلیون تن کالا در بندرامام

جابه‌جایی بیش‌از ۴۷میلیون تن کالا در بندرامام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) طی سال گذشته با هشت درصد رشد به بیش از ۴۷ میلیون و ۵۱۶ هزار تن رسید.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان؛ ابوطالب گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسبت و فراهم‌ساختن زمینه مساعد به‌منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در بازه زمانی مذکور از ۹۶۳ هزار و ۲۰۶ تن به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی در خصوص عملکرد این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی افزود: این میزان کالا از هشت میلیون و ۵۹۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید که حاکی از رشد ۱۴ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در ۱۲ماهه سال گذشته ۲۱ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

گرایلو ادامه داد: بیش از ۲۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تن صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ در این مجتمع بزرگ بندری انجام و با رشد ۹.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

وی عنوان کرد: رویه گمرکی کابوتاژ نیز طی ۱۲ماه گذشته نیز با ۶ درصد رشد از سه میلیون و ۵۸۹ هزار تن به سه میلیون و ۷۹۷ هزار تن رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از