حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد:

رتبه نخست خوزستان در تولید گندم و چغندر

رتبه نخست خوزستان در تولید گندم و چغندر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان بار دیگر با وجود مشکلاتی چون خشکسالی و طوفان توانست رکوردار تولید گندم و چغندرقند پاییزه در کشور است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان؛ مجید نبی‌پور اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲، ۵۳۵ هزار هکتار از مزارع آبی و ۲۱۹ هزار هکتار از مزارع دیم استان خوزستان به کشت گندم به‌عنوان یک محصول استراتژیک اختصاص یافت.

وی افزود: حدود یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن دانه طلایی گندم باهمت بلند کشاورزان خوزستانی و تلاش شبانه‌روزی محققان، مروجان و همه دست‌اندرکاران خریداری شود تا استان خوزستان بار دیگر رکورددار خرید تضمینی گندم در کشور باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: چغندرقند پاییزه یکی دیگر از محصولات مهم پاییزه خوزستان است که در سطح ۲۰ هزار ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان توسط ۱۴ کارخانه کشت و با پایان برداشت حدود یک میلیون و ۳۷۵ هزار تن چغندرقند پاییزه تولید شد که رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت: سال گذشته یک میلیون و ۴۱ هزار تن چغندرقند پاییزه از سطح مزارع خوزستان برداشته شده است.

نبی‌پور عنوان کرد: کشاورزی قراردادی از جمله مواردی بود که به‌عنوان عاملی برای تسهیل و تأمین هزینه‌های تولید و آرامش خاطر تولیدکنندگان از خرید محصول تولیدی در سطح ۲۴۴ هزار هکتار از مزارع استان به اجرا درآمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: با پایان برداشت محصول کلزا، ۶۱ هزار و ۶۶۷ تن از این دانه روغنی از کشاورزان خریداری و رتبه دوم کشور در تولید این محصول کسب شد.

وی میزان کلزای تولیدی خوزستان در سال گذشته را ۳۱ هزار تن اعلام کرد.

سالانه حدود ۱۷/۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در خوزستان تولید می‌شود.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از