حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان عنوان کرد:

ساخت ۱۱۳ طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی خوزستان

ساخت ۱۱۳ طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی خوزستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۱۱۳ طرح عمرانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دست‌ساخت است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ به نقل از ایرنا،علی مهدی‌پور اظهار کرد: ۶ طرح صنعتی از این تعداد به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در دهه‌فجر امسال در استان بهره‌برداری شدند.

 وی گفت: رسالت اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی، ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین آب، برق، گاز، مخابرات در شهرک‌های صنعتی برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت واحدهای تولیدی است.

مهدی‌پور با اشاره به طرح‌های عمرانی و صنعتی بهره‌برداری شده در استان و رونق طرح‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی افزود: تأمین شبکه آب پایدار شهرک صنعتی رامهرمز و تأمین شبکه روشنایی ناحیه‌صنعتی تربچه رامهرمز با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: شهرک صنعتی شوش در فصل تابستان با کمبود آب مواجه بود که با حفر چاه این مشکل برطرف گردید و مشکل تأمین آب واحدهای تولیدی این شهرک حل شد.

وی اتصال شبکه‌ گاز سراسری و احداث شبکه روشنایی را از دیگر طرح‌های عمرانی در این شهرک نام برد.

مهدی‌پور با اشاره به افت فشار آب در ناحیه صنعتی شاوور افزود: این ناحیه صنعتی با افت فشار آب روبه‌رو بود که برای رفع این مشکل مخزن بتنی آب با ظرفیت یکهزار مترمکعب تأسیس شد و طرح‌های اجرا شده در شوش و شاوور با اعتباری بالغ بر ۳۴۵ میلیارد ریال به سرانجام رسید.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: یک واحدصنعتی در شهرک‌صنعتی شوش با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۵ نفر بهره‌برداری شد.

مهدی‌پور گفت: همچنین واحد صنعتی زیگورات چوب واقع در شهرک‌صنعتی شوش نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۸۰ نفر و یک واحدتولیدی در ناحیه صنعتی شاوور با اعتبار یکهزار میلیارد ریال و یک واحدصنعتی تولید خوراک دام بر پایه علوفه نیز افتتاح شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ایجاد نواحی صنعتی در مناطق‌شمالی و محروم استان را در ایجاد اشتغال بسیار اثرگذار دانست.

وی گفت: ایجاد نواحی‌صنعتی چنانچه مطابق با ظرفیت‌های مناطق برنامه‌ریزی شود می‌تواند موجب افزایش تولید شود.

مهدی‌پور با اشاره به ایجاد ناحیه‌صنعتی تمبی در مسجدسلیمان افزود: این ناحیه صنعتی در ۳۷ هکتار تأسیس شده که ظرفیت ایجاد ۴۱۵ کارگاه با اشتغال ۸۰۰ نفر را دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از