حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
در نشست شورای اداری مطرح شد:

شهیدمطهری نماد بیداری و خدمتگزاری سودمند است

شهیدمطهری نماد بیداری و خدمتگزاری سودمند است

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: شهید مطهری در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود که به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در نشست شورای اداری که عصر امروز در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: انسان پایان مسیر خود را نمی‌داند؛ لذا بهترین مسیر، همراهی با اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده و باید در مسیر ولایت‌فقیه گام برداشت؛ اما لازمه گام برداشتن در این مسیر، داشتن معرفت است.

 وی با اشاره به چرایی نام‌گذاری روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم افزود: به این دلیل شهادت استاد بزرگوار مطهری به نام روز معلم اختصاص یافت که شهید مطهری پرتویی بیدار و خدمتگزاری سودمند برای کشور بود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: همچنین گلوگاه انقلاب اسلامی، آموزش‌وپرورش است که برای راهیابی به نوک قله باید تفکر عمیق شهید مطهری در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار گیرد تا بتوانیم معلمانی در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد عنوان کرد: اگر بخواهیم پس از ۴۵ سال به آرمان‌های انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانیم باید به آموزش‌وپرورش توجه شود به این معنی که وزارت آموزش‌وپرورش باید برای تربیت معلمان برنامه‌ریزی کند و لازمه‌اش طراحی نقشه راهی از جنس تفکر شهید مطهری است که همه مسئولین باید کمک کنند که سربازان انقلاب را تربیت کنند.

 وی در بخش دیگری خطاب به شوراهای شهر و روستا و شهرداران گفت: شهردار هر منطقه نباید منتظر بیان مشکلات از سوی مردم باشد؛ بلکه خود باید نقاط بحرانی را شناسایی و برطرف کند؛ حداقل کاری که فرمانداران، بخشداران و شوراها می‌توانند انجام دهند، کاهش مشکلات مردم است.

 نماینده ولی‌فقیه درخوزستان حل مشکلات شهرها و روستاهای استان را ضروری دانست و بیان کرد: لازم است که در هر شهری یک یا ۲ خیابان اصلی به‌عنوان الگو، زیباسازی خاص شود تا مردم متوجه اقدامات شهرداران شوند. وی بیان کرد: به‌عنوان مثال در کوی علوی اهواز که ۱۹ خیابان اصلی و ۶۱ خیابان فرعی دارد، ابتدا مشکلات و نقاط ضعف این منطقه شناسایی و بخشی از کار توسط دستگاه‌های خوزستان انجام شد.

وی ادامه داد: در این دولت هزاران کارخانه تعطیل به چرخه فعالیت برگشت که نشان‌دهنده موفقیت دولت سیزدهم است؛ ولی با این وجود با نقطه مطلوب فاصله دارد؛ لذا در فرصت باقیمانده باید در عرصه تولید با شتاب بیشتری کار کنیم.

امام‌جمعه اهواز اضافه کرد: برای اینکه ثمره شعار سال را بچشیم باید تلاش خود را بیشتر کنیم، دولت نیز برای تأمین مسائل مالی استان آمادگی داشته باشد.

 وی گفت: از مدیران و فرمانداران تقاضا می‌کنم در فرصت باقیمانده از ظرفیت‌های موجود استان استفاده کرد و چند طرح چشمگیر انجام دهند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از