حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

پرورش آبزیان در استخرهای دومنظوره کشاورزی در ایذه

پرورش آبزیان در استخرهای دومنظوره کشاورزی در ایذه

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با توجه به استعداد این شهرستان و طبق مطالعات صورت‌گرفته طرح‌های خوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال جاری با اخذ مجوز زیرساخت‌ها و جذب اعتبارات لازم روند اجرای این طرح‌ها تسریع یابد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان؛ مرتضی سوری از ظرفیت‌های آبزی‌پروری و صنایع تبدیلی شیلات شهرستان ایذه روند احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان و مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بخش سوسن ایذه، کارخانه کنسروسازی کامکار جنوب و مزارع پرورش ماهی بازدید و به ظرفیت‌های گسترده آبزی‌پروری شهرستان شامل منابع آبی باکیفیت و شرایط دمایی مطلوب اشاره و اظهار کرد: با توجه به استعداد این شهرستان و طبق مطالعات صورت‌گرفته طرح‌های خوبی در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال جاری با اخذ مجوز زیرساخت‌ها و جذب اعتبارات لازم روند اجرای این طرح‌ها تسریع یابد.

 وی افزود: عمده تولیدات ایذه در حال حاضر مربوط به پرورش ماهیان سردابی، قزل‌آلا و صید از منابع آبی شهرستان است که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صورت‌گرفته توسعه آبزی‌پروری و سرمایه‌گذاری در بخش مشاغل خرد روستایی و ترویج پرورش آبزیان در استخرهای دومنظوره کشاورزی در کوتاه‌مدت شاهد جهش تولید و اشتغال در بخش پرورش ماهیان گرمابی، رونق گردشگری شیلاتی و بازار آبزیان در شهرستان ایذه خواهیم بود.

 مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: در گام دوم و هم‌زمان با پرداختن به توسعه مشاغل خرد و زودبازده و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان تکمیل زنجیره‌های تولید و صنایع شیلاتی، ایجاد مجتمع‌های بزرگ و صنعتی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

 وی تأکید کرد: توسعه شیلات باید متناسب با اقلیم منطقه و نیاز بازار باشد؛ لذا استفاده از پتانسیل بخش کشاورزی شهرستان می‌تواند نقش مهمی در زمینه افزایش بهره‌وری و رشد تولید با استفاده از استخرهای دومنظوره پرورش ماهی داشته باشد.

 سوری گفت: امسال ۵۰ هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای دومنظوره پرورش ماهی شهرستان ایذه ذخیره‌سازی می‌شود که علاوه بر اشتغال پایدار و بهبود معیشت کشاورزان موجب رشد تولیدات شیلاتی و افزایش سرانه مصرف آبزیان می‌شود.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از