حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
با تکیه بر دانش و تخصص نیروهای بومی؛

ژنراتور نیروگاه کرخه وارد مدار تولید شد

ژنراتور نیروگاه کرخه وارد مدار تولید شد

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: ژنراتور واحد سوم این نیروگاه با تلاش شبانه‌روزی نیروها در کمترین زمان ممکن تعمیر شد و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان آب‌وبرق خوزستان؛ محمدرضا یزدانی‌پور اظهار کرد: پس از حادثه در سیم‌پیچ‌های ژنراتور و آسیب‌دیدن شین‌های استاتور و یک قطب روتور، این واحد از مدار تولید خارج شد.

وی افزود: باتوجه‌به ضرورت تأمین انرژی برق در روزهای گرم تابستان، انجام عملیات بازسازی ژنراتور این واحد در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت و رفع نواقص واحد سوم نیروگاه با تکیه بر دانش و تخصص فنی واحدهای تعمیرات و دفتر فنی و بهره‌برداری نیروگاه آغاز شد.

 مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه ادامه داد: بازسازی ژنراتور واحد سوم این نیروگاه با تلاش شبانه‌روزی همکاران در چهار روز با موفقیت انجام شد.

یزدانی‌پور رفع نقص ژنراتور واحدها را یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین کارهای اساسی در بخش تعمیرات و نظارت فنی نیروگاه‌های برق‌آبی دانست و بیان کرد: واحد سوم نیروگاه کرخه پس از بازسازی و انجام تست‌های اولیه الکتریکی تحت بار با توان نامی تولید، در اختیار شبکه سراسری برق قرار گرفت و با این افتخار برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان شرکت تولید بهره‌برداری سد و نیروگاه کرخه سازمان آب‌وبرق خوزستان افزود شد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از