حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
پس از گذشت ۲۰ روز همچنان ادامه دارد؛

آتش‌سوزی در سایت دفن زباله دزفول

آتش‌سوزی در سایت دفن زباله دزفول

آتش‌سوزی بیش از ۲۰ روز است در سایت دفن زباله‌های شهری دزفول آغاز شده است و همچنان حریق و انتشار دود در این سایت ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مسعود نوری‌پور امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی آتش‌سوزی گسترده لاستیک‌های فرسوده در سایت دفن پسماند ماهور برنجی شهرستان دزفول در هفته‌های گذشته، با وجود تلاش‌های فراوان نیروهای امدادی و اطفای بخش قابل‌توجهی از این آتش تاکنون، اما به دلیل وسعت زیاد این سایت و وجود گازهای قابل‌اشتعال خروجی از زباله‌های انباشت شده، بوی نامطبوع و دود شدید بخش‌هایی از مناطق شهرستان را دربرگرفته و موجب اعتراض و شکایت فراوان مردمی شده است.

وی افزود: به دنبال گزارش‌های دریافت‌شده و بازدیدهای انجام‌شده از این سایت با وجود کنترل قابل‌توجه آتش‌سوزی و کاهش سرعت سرایت شعله‌های آتش، متأسفانه به علت دفن غیراصولی زباله‌ها در گذشته و تصاعد بیو گازهایی مانند متان، دی‌اکسیدکربن و سایر ترکیبات آلی فرار در محل دفن زباله‌ها، تولید دود و آتش در لایه‌های زیرین همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: به دلیل عدم وجود راه دسترسی به نقاط مختلف سایت و خسارات وارد شده بر سیستم آب‌پاش و خنک‌کننده تعبیه شده، انتشار ذرات آلوده در هوای منطقه ادامه دارد و عملیات اطفای حریق با مشکل جدی مواجه شده است.

نوری‌پور بیان کرد: اخطاریه، دستورات قضایی و مهلت پنج‌روزه اطفای نهایی حریق دراین‌رابطه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ابلاغ شده است و اصلاح فرایند و پیش‌بینی شرایط احتمالی مجدد در آینده با فراهم‌کردن تمهیدات لازم توسط این سازمان متولی مورد تأکید و اجرا قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تسریع در عملیات ساخت و تجهیز سلول نهایی دفن پسماند دزفول تنها راه برون‌رفت از معضلات جاری است. علاوه‌برآن جمع‌آوری گازهای خروجی از محل دفن زباله دارای منافع مختلفی در زمینه‌های محیط زیستی، اقتصادی و از همه مهم‌تر انرژی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از