حالت تاریک
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403

آسمان خوزستان میزبان سامانه بارشی جدید است

آسمان خوزستان میزبان سامانه بارشی جدید است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: امروز با گذر سامانه بارشی از استان، همچنان احتمال بارش‌های خفیف در مناطق مرتفع شرقی، شمالی مورد انتظار است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با گذر سامانه بارشی از استان، همچنان احتمال بارش‌های خفیف در مناطق مرتفع شرقی، شمالی مورد انتظار است.

 وی با بیان اینکه امروزوفردا در اغلب مناطق استان جو نسبتاً پایداری حاکم است، افزود: پدیده غالب مه یا مه رقیق بعد از بارندگی در اغلب مناطق استان خوزستان به‌ویژه گردنه‌های کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی است.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از اوایل دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی از سمت غرب و شمالِ غرب وارد خوزستان می‌شود و تا اواخر سه‌شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

 سبزه زاری گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، جنوبی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق بارش‌ها به‌صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

 وی بیان کرد: هرچند با توجه به ماهیّت سامانه‌های بهاری احتمال شدت‌گرفتن بارش‌های نقطه‌ای نیز دور از انتظار نیست، اما احتمال ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد.

 سبزه زاری گفت: شمال خلیج‌فارس امروزوفردا تقریباً آرام، ولی طی دوشنبه مواج و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

 وی افزود: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۳۰.۸ و دهدز با ۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۲۹.۵ و کمینه دمای ۱۷.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از