حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی مطرح کرد:

آشنا نبودن بافرهنگ عمان چالشی برای تجار ایرانی

آشنا نبودن بافرهنگ عمان چالشی برای تجار ایرانی

رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: آشنا نبودن ایرانیان با ذائقه و فرهنگ مردم کشور عمان در مراودات تجاری از دیگر مشکلات بر سر راه بازرگانان است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ فاطمه خطیری روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در سمینار تخصصی تثبیت کسب‌وکارهای جدید در عمان در سالن همایش اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: مانع دیگری که بر سر راه بازرگانان برای تجارت با کشور عمان وجود دارد فعالیت شرکت‌های واسطه‌گر است که مشکلاتی را برای بازرگانان ایجاد می‌کنند و در مواردی باعث ازدست‌رفتن سرمایه تاجر می‌شوند.

 وی افزود: تجار می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این کشور اطلاعات و آشنایی بیشتری را از طریق اتاق مشترک ایران و عمان کسب کنند.

 رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان بیان کرد: آشنا نبودن ایرانیان با ذائقه و فرهنگ مردم کشور عمان در مراودات تجاری از دیگر مشکلات بر سر راه بازرگانان است.

 وی با بیان اینکه صادرکننده ایرانی برای ورود به این بازار با یکسری چالش‌ها به دلیل آشنا نبودن با این کشور روبرو است افزود: کمیسیون حقوقی اتاق مشترک ایران و عمان با فعالان اقتصادی ۲ کشور ارتباط دارد و مسائل حقوقی را پیگیری می‌کند.

 خطیری عنوان کرد: قوانین هر کشوری، سرزمینی است و نوع حمایت آن کشور از بازرگانان مهم است، کشور عمان برای جذب سرمایه‌گذار قانون سرمایه‌گذار خارجی را تدوین کرده و چگونگی بهره‌مندی از فرصت مناطق آزاد این کشور را اعلام کرده است.

 صندوق حمایت از صادرات اتاق مشترک تضمین‌کننده تجارت با کشور عمان

 در ادامه این نشست عادل حمیدی نژاد اظهار کرد: عمان نزدیک‌ترین مرز دریایی با ایران را دارد و رشد اقتصادی دوم را در بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به خود اختصاص داده است به همین دلیل مکانی امن برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است.

 وی افزود: تاجر ایرانی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در عمان از ابتدای کار ممکن است به دلیل آشنا نبودن با قوانین با مشکلاتی روبرو شود.

 نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: تجار ایرانی به دلیل آشنا نبودن با شرایط تجارت با این کشور ممکن است گرفتار واسطه‌گران و در نهایت ازدست‌دادن سرمایه خود شوند.

 حمیدی نژاد عنوان کرد: توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار عمان از ابتدا عضو اتاق مشترک ایران و عمان شوند و از این مسیر برای تجارت با این کشور اقدام کنند.

 نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان بیان کرد: صندوق حمایت از صادرات در اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان وجود دارد که بازرگانان می‌توانند از این فرصت برای حفاظت از سرمایه خود در تجارت با کشور عمان استفاده کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از