حالت تاریک
پنج‌شنبه, 27 اردیبهشت 1403
کارشناس روابط بین‌الملل مطرح کرد:

هراس دولت‌های غربی از فریاد دادخواهی دانشجویان

هراس دولت‌های غربی از فریاد دادخواهی دانشجویان

کارشناس روابط بین‌الملل گفت: فریاد دادخواهی دانشجویان سراسر دنیا علیه اسرائیل غاصب هراس را به جان صهیونیست انداخته است.

 صادق شاهوار پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: آنچه که امروزه از دانشگاهیان و اساتید دانشگاه‌های غرب در سراسر جهان رسانه‌ای شده بیانگر این است که شهروندان کشورهای اروپایی به عمق وحشی‌گری و جنایت‌های دولت‌هایشان پی برده‌اند این موضوع برگزاری تظاهرات‌هایی با تعداد نفرات زیادی را در پی داشته و شرایط را تغییر داده است.

وی افزود: این صحنه‌ها اگر در کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران رخ می‌داد، صدای حمایت از حقوق بشر کذایی از سوی غربی‌ها گوش ملت‌ها را کر می‌کرد، فلسطین بهانه‌ای برای بیداری و آگاهی انسان‌ها و ملت‌ها نسبت به اقدامات اشتباهی که دولت‌های غربی طی سال‌ها و ماه‌ها و روزهای گذشته داشته‌اند.

 کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه امروز تظاهرات‌های مردمی گسترده، شرایط را دگرگون کرده است و بسیاری از اهالی علم و دانشگاه جرات کرده‌اند که نظر خود را آشکار بیان کنند، گفت: تا کنون ماهیت اصلی دولت‌های غربی برای ملت‌هایشان آشکار نبود ولی فلسطین امکان شناسایی ذات این دولت‌ها را برای ملت‌ها فراهم کرد. پیش‌قراول این آگاهی دانشجویان و اساتید دانشگاه شدند زیرا برای هیچ ملتی قابل قبول نیست که نژادپرستان بر آن‌ها حاکم باشند.

 شاهوار پور عنوان کرد: به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بیداری و شناخت اتفاق خطرناکی است؛ چون آن‌ها قرار است حاکمان دولت‌های مختلف در دنیا شوند. هدف از تحصیل این دانشجویان در دانشگاه‌ها آموزش الگوی حکمرانی و هدایت کشورهای دنیا و القای تفکرشان بر ملت‌های دیگر است.

کارشناس روابط بین‌الملل گفت: صهیونیست‌ها نمایندگان نظام سرمایه‌داری برای عقب نگه داشتن ملت‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این ملت‌ها مصرف کننده باقی مانده و نتوانند به استقلال دست یابند زیرا سرمایه‌داری زمانی می‌تواند حیات داشته باشد که بازار مصرفی برایش وجود داشته باشد.

 وی ادامه داد: مسئله فلسطین سبب شده که آن‌ها نسبت به این اندیشه‌ها و افکار آگاه شده و موضع‌گیری کنند و امروز هم در فضای دانشگاه‌ها به نشان اعتراض تجمعاتی را انجام دهند.

شاهوار پور بیان کرد: با توجه به خشونت‌های پلیس با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها نه تنها از حضور دانشجویان کم نکرد، بلکه جمعیت بی‌طرف بیشتری را به سمت حامیان مردم فلسطین کشاند. دولت آمریکا در این مدت به خوبی نشان داد از آزادی بیان و دموکراسی تا جایی دفاع و حمایت می‌کند که به منویات و سیاست کلانش در حمایت از اسرائیل خللی وارد نشود و این رویداد آثار منفی برای دولتمردان آمریکایی به همراه دارد که غیرقابل جبران است.

وی در تحلیل این‌که  اگر این اتفاقات در ایران رخ می‌داد، اظهار داشت: برداشت نادرستی از وضع موجود و نظم جاری حاکم بر دنیا در کشور ما وجود دارد و تلاش می‌شود که بر دانشگاه‌های ما تحمیل شود. وقتی اعتراضی  برای رویکردهایی که دولت های غربی به خاطر آن‌ها  در کشورهای خودشان زیر سوال هستند، صورت می‌گیرد عده ای در دانشگاه‌های ما تلاش می‌کنند  این ارزش‌های خشونت‌بار و خوی وحشی‌گری که در جهت حفظ منافعشان است را با روپوشی تحت عنوان حقوق بشر حمایت کنند، تا بتوانند ملت ایران و دانشجویان را در این مسیر همراه خود کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از