حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
حاشیه نویسی رهیاب :

شورای اداری اهواز یا آش شله قلمکار

شورای اداری اهواز یا آش شله قلمکار

نشست شورای اداری شهرستان اهواز با دستور کار هفته دفاع‌مقدس و آمادگی دستگاه‌ها جهت بازگشایی مدارس با غیبت اکثر مدیران ادارات اهواز برگزار شد.

 به گزارش رهیاب عصر روز گذشته نشست شورای اداری شهرستان اهواز با دستور کار هفته دفاع‌مقدس و آمادگی دستگاه‌ها جهت بازگشایی مدارس با غیبت اکثر مدیران ادارات اهواز برگزار شد.

وحید شعبانی، حمید بنی تمیم،محمدحسین چراغی و سردار حاجتی از مدیران استانی بودند که سرپرست فرمانداری اهواز را در این نشست همراهی کردند.

گفتنی است عدم حضور مدیران ادارات اهواز و فرستادن نمایندگان‌شان به این جلسه،موجبات ناراحتی سرپرست فرمانداری اهواز و همچنین موجبات سوال در اذهان بسیاری از حاضرین جلسه شد که اقایان مدیر ادارات اهواز چه کاری مهم‌تر از شرکت در شورای اداری شهرستان داشته‌اند که آن‌را مقدم بر حضور و پرداختن به دستور کار جلسه شورای اداری اهواز دانسته‌اند؟

 

در همین راستا آریا ارزانی بیرگانی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری اهواز با عنوان دبیر جلسه پس از اتمام سرود ملی بدون فوت وقت ازشرکت نکردن مدیران دستگاه‌های اداری اهواز و فرستادن نماینده به این جلسه گلایه کرد و به نشان ناراحتی خوش آمدگویی را به مدیر جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان واگذار کرد.

 

وحید شعبانی نیز ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گریزی به حماسه اربعین زد و گفت: امسال نیز با خدمت به اباعبدالله افتخار دیگری درجهان اسلام رقم خورد همگان مشاهده کردیم برغم تلاشهای بی‌وقفه دشمن برای دین زدگی، افراد از هرمذهب،قوم و یاقبیله ای به دنبال تعریف نسیت خود با اربعین حسینی بودند تا شاید لحظاتی را با عنوان خادمی در درگاه امام حسین علیه السلام به ثبت برسانند.

 

سپس محمدرضا تقی‌زاده مدیر آموزش و‌پرورش ناحیه ۲ اهواز با اشاره به اینکه با فرا رسیدن فصل مدارس قریب به ۳۰۰ هزار دانش اموز اول مهر باید برسرکلاس حضور پیدا کنند که این جمعیت معادل جمعیت یک استان است برضرورت مدیریت ترافیکی تاکید کرد و گفت : نظم، امنیت و نشاط ماه مهر در سطح شهر اهواز اهمییت داد، لذا از ادارات و دستگاه ها درخواست داریم ،حداقل با نصب یک بنر به استقبال ماه مهر بروند.

مدیر آموزش و‌پرورش ناحیه ۲ اهواز اشاره ای به مشکلات مدارس کرد و ادامه داد: باتوجه به جلسات متعددی با فرماندار تشکیل شد اما همچنان مشکلات مدارس پابرجاست و آمارعجیبی از نبود نیمکت و وسایل سرمایشی در مدارس اهواز گزارش شده است همچنین تعمیرات و توسازی برخی مدارس تاکنون تکمیل نشده،برخی خیابان‌های منتهی به مدارس نیز در صف آسفالت قراردارند که می‌طلبد به فوریت پیگیری شود.

تقی زاده افزود: معمولا ۲ و سه روز اول مدارس به دلیل شلوغی در شهر، شاهد ترافیک سنگین خواهیم بود لذا از مردم به خصوص بازاری‌ها تقاضا دارم که صبوری کرده و وقت خود را تنظیم کنند.

 

درحالی‌که بخشی از مشکلات مدارس به شهرداری اهواز باز می گشت هیچ نماینده ای از این دستگاه عریض و طویل در جلسه حضور نداشت حتی مدیر سازمان اتوبورانی و تاکسیرانی.

 

سپس سردار میرعبدالرضا حاجتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس  و رژه ۳۱ شهریور پرداخت.درخواست های مکرر سردار حاجتی از ادارات اهواز مبنی بر سرکشی به خانواده‌های شهدا نیز در نوع خودش قابل تامل بود.

 

دبیر جلسه به صحبت کردن شرکت کنندگان این جلسه با مویایل اعتراض کرد و این رفتار را بی احترامی به جلسه دانست و مجدا تذکر داد.

 

در ادامه جلسه مشاور استاندار خوزستان در کمال تعجب یا بی‌توجهی به دستور کار جلسه پیرامون هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس به بحث نان و چالش هایش در خوزستان اشاره کرد و ضمن اینکه زمان زیادی ازجلسه را به این بحث اختصاص داد درحالیکه قرار بود مشکلات بازگشایی مدارس بررسی و رسیدگی شود.

محمدحسین چراغی مشاور استاندار خوزستان در حوزه صنعت، خوشه‌های صنعتی، مشاغل خانگی و روستایی، نان و غله با بیان اینکه  متاسفانه در نظرسنجی که از مردم اهواز انجام شد، اغلب مردم از کیفیت نان ناراضی هستند، گفت: پخت نان بی کیفیت در خوزستان با تولید باکیفیت ترین گندم کشور قابل قبول نیست.

 

سپس رییس شورای اسلامی اهواز صحبت های خود را با خاطره بازی آغاز کرد.

سیدمحمد علی‌پور موسوی، اهواز را پایتخت دفاع مقدس دانست و افزود: بستر اصلی تقارن مقاومت و آغاز سال تحصیلی را در اهواز می‌توانیم مشاهده کنیم چرا که در زمان جنگ تحمیلی در حالی که سایر شهرها و استان‌ها مدارس برپا بودند در اهواز و برخی استان‌های غربی درگیر جنگ حال و هوای مدارس نیز جنگی شده بود.

وی با اشاره به مشکل کمبود امکانات در اهواز اضافه کرد: می‌توانیم با بودجه و امکانات مشکل عقب افتادگی زمانی را تا حدودی جبران کنیم برای این کار هر سازمانی که دارای امکانات است باید همکاری داشته باشد، علاوه بر آن با توجه به اینکه وضعیت برخی مدارس در اهواز مطلوب نیست می‌توان با استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کرد.

 

درادامه فرمانده پلیس راهنمایی ورانندگی اهواز نیز با بیان خاطره ای از چانه گرم برخی افراد هنگام به دست آوردن تربیون، درخواست زمان مناسب برای ارائه گزارشات خود داشت.

 

سرهنگ ایمان حسوند نیز از سه پدیده راهنمایی و رانندگی صحبت به میان آورد که یکی از این موارد سد معبر توسط وانت بارهای میوه و تره بار در کنار خیابان‌ها و دیگری حرکات نمایشی و خطرناک و سپس عادی شدن انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی در اهواز بود و دلیل این معضل را نرخ کم جریمه‌ها  دانست.

وی به رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی سرویس‌های مدارس و جابه جایی دانش آموز بیش از ظرفیت اشاره کرد و این عامل را موجب بروز حوادث رانندگی و به خطر انداختن جان دانش آموزان عنوان کرد.

بیان آمار تصادفات از سوی فرمانده پلیس راهنمایی ورانندگی اهواز وی بحث داغ این جلسه شد و توانست با نشان دادن کلیپ چند دقیقه ای از حرکات نمایشی دخواب را از سر شرکت کنندگان بپراند.

 

سپس رییس بنیاد شهید اهواز نیز گلایه خود را از عدم پاسخگویی مدیران دستگاه‌ا جهت شرکت در طرح سپاس اعلام کرد.

 

طرح سپاس با هدف گرفتن مشاوره از وضعیت جامعه ،دیدار مسوولان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران انجام می شود.

 

درحالیکه حسین بهمئی سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز نیز در نشست حضور داشت ولی زمانی برای صحبت به او داده نشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز برای برگزاری پیاده روی در هفته دفاع مقدس درخواست بودجه کرد.

 

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس گفت: برای جلوگیری از درگیر شدن دانش آموزان و خانواده‌های آنها با ترافیک ساعت فعالیت مدارس و ادارات اهواز در مهرماه بزودی اعلام خواهد شد.

 

موالی زاده با تاکید بر اینکه موضوع بازگشایی مدارس فقط مختص به دستگاه‌های خاصی نیست، افزود: تمامی دستگاه‌ها برای شاداب سازی شهر جهت استقبال از بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان بر سر کلاس درس ورود کنند.

 

سرانجام پس از گذشت پنج ساعت، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری اهواز، ختم جلسه را اعلام کرد. اما عدم حضور یا بهتر بگوییم دهن کجی مدیران ادارات اهواز جهت شرکت در شورای اداری در فرمانداری اهواز بسیار قابل تامل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از