حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
یادداشت؛

آقای استاندار، مدیران ناتوان همچنان در مناصب هستند!

آقای استاندار، مدیران ناتوان همچنان در مناصب هستند!

استاندار به خوبی می‌داند نگاه ویژه به کارکرد های مدیریت میانی دستگاه‌های دولتی است که همچنان مشکل ساز و مانعی بر سر راه پیشبرد اهداف دولت هستند.

به گزارش رهیاب، سید تاج الدین ایزدگشب در یادداشتی نوشت؛ دو ماه دیگر تا یک سالگی انتصاب استاندار خوزستان باقی است ، زمانی که به سرعت در حال سپری شدن است و انبوه فرصت ها و انتظاراتی که از نماینده تام الاختیار دولت انقلابی که بالقوه مانده است.

 

حسینی محراب در ابتدای سکانداری مسئولیت عنوان کرده بود؛ مدیرانی که برای مردم مشکل‌ساز بوده و در طول دوران مدیریتی خود نتوانستند خواسته‌های مردم را برآورده کنند تغییر می‌کنند!

 

این اظهارات عام پسند و قابل تحسین در آغاز مدیریت استاندار با استقبال افکار عمومی و رسانه ها روبرو شد و البته اقدامات تحولی در همان ماه‌ها از جمله جابجایی بخشی از فرمانداران به این امر رسمیت بخشید ولی آنچه که مورد انتظار نخبگان و صاحب نظران بود محقق نشد.

 

استاندار به خوبی می‌داند مراد از تحول و تغییر در حوزه مدیریت، صرفا جابجایی فرمانداران نیست هر چند بحث بر روی همین منصوبین به قوت خودش باقی است اما آنچه که به معنای واقعی کلمه ، تحول می آفریند، نگاه ویژه به کارکرد های مدیریت میانی دستگاه‌های دولتی است که همچنان مشکل ساز و مانعی بر سر راه پیشبرد اهداف دولت هستند.

 

آنچه که مشهود است قدرت تصمیم گیری‌ها در مدیران میانی به مراتب بیشتر از قدرت رئوس نهادها و دستگاه‌های دولتی است بطوری که اکثریت تدابیر اتخاذ شده در اجرای ماموریت ها و برنامه های محوله با نظر و نظارت افرادی است که سال‌ها در مناصب میانی دستگاه‌ها جا خوش کرده اند و در تمامی ادوار تصمیم سازی می کنند.

 

مع الوصف باید به استاندار این نکته را یادآور شد، اگر می‌خواهید تحول ساختاری و اثربخش ایجاد کنید مهم ترین اقدام کاربردی و عملی تغییرات هدفمند در حلقه های قدرت و تصمیم ساز دستگاههاست که متاسفانه از دولت های گذشته در این مناصب مانده اند.

پابان پبام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از