حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل دامپزشکی خوزستان مطرح کرد:

آماده‌سازی ۴۰ مزرعه پرورش میگو در خوزستان

آماده‌سازی ۴۰ مزرعه پرورش میگو در خوزستان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با رصد و پایش مستمر بیماری‌های لکه سفید و نکروز حاد هپاتو پانکراس در مزارع تکثیر میگو ۴۰ مزرعه پرورش میگو در سال زراعی با نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی در استان در حال آماده‌سازی است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ناصر عسکری فرد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد و پایش مستمر بیماری‌های لکه سفید و نکروز حاد هپاتو پانکراس در مزارع تکثیر میگو در خوزستان اظهار کرد: ۴۰ مزرعه پرورش میگو در سال زراعی با نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی در استان در حال آماده‌سازی است.

 وی با اشاره به فعالیت دو مرکز تکثیر میگو در سال جاری، افزود: مراکز تکثیر به‌عنوان اولین گلوگاه‌ها برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها هستند و اعمال نظارت‌های بهداشتی دقیق در قالب رصد و پایش و بر پایه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری‌های لکه سفید میگو و AHPND، باعث تولید پست لاروهایی سالم و باکیفیت و به‌تبع آن، باعث پایداری و افزایش بازدهی تولید خواهد شد.

 مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در طول دوره تکثیر و پرورش، پایش و مراقبت از بیماری‌های لکه سفید و نکروز حاد هپاتو پانکراس در مزارع تکثیر میگو با انجام آزمایش‌ها دقیق مولکولی در آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای دامپزشکی استان خوزستان انجام می‌شود.

 عسکری فرد بیان کرد: پایش دقیق، منظم و ردیابی بیماری‌ها از سوی دامپزشکی، ارتقای سطح دانش و آگاهی پرورش‌دهندگان و رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه‌ای و مدیریت بهینه پرورش از سوی آنها، شرایط مناسبی برای مقابله با هر گونه بیماری و کنترل آن را فراهم کرده که نیازمند همراهی و همکاری فعالان صنعت تکثیر و پرورش میگو است.

 وی گفت: با انجام نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی، پارسال شاهد بودیم که تولید میگو پرورشی در مزارع پرورش میگو در استان خوزستان با افزایش ۳۰ درصدی و عاری از هرگونه بیماری لکه سفید و AHPND انجام شد.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از