حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس ستاد انتخابات خوزستان مطرح کرد:

آمادگی کامل برای حضوری پرشور

آمادگی کامل برای حضوری پرشور

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: این استان برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت بالای مردم آمادگی کامل دارد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان؛ عبدالله افرازه شهاوند با بیان اینکه در رقابت به‌عنوان یکی از ارکان اساسی انتخابات، پایبندی به اخلاق و قانون مطرح است، اظهار کرد: پایبندی به قانون ضروری است و نامزدها، طرف‌داران آنها در ستادهای انتخاباتی، جریانات انتخابات و احزابی که پشت نامزدها هستند باید این اصل را رعایت کنند و از تخریب و تهمت‌زنی به رقیبان خودداری شود، زیرا تخریب و تهمت‌زنی به نامزدها و زیرسؤال‌بردن دستاوردها خیانت به کشور است و سودش به کسی نمی‌رسد.

وی افزود: در این انتخابات که عمر کاری دولت با شهادت رئیس‌جمهور ناقص ماند بار نامزدها را از نظر اخلاقی سنگین‌تر کرده و امیدواریم رقابت ناسالم، بداخلاقی و تهمت‌زنی کام مردم را تلخ نکند و فضای معنوی، همدلی و همگرایی بین مردم تضعیف نشود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: پایبندی به قانون و اخلاق بسیار مهم است و کسی نباید به دنبال لجن‌پراکنی برود؛ انتخابات باید عرصه‌ای برای خدمت به مردم باشد و کنشگری برای رسیدن به قدرت، منافع طیفی، حزبی، فردی و مدیریتی نباشد.

شهاوند با بیان اینکه مردم خدمت خالصانه را دوست دارند، ادامه داد: به‌تازگی مرحله دوم انتخابات مجلس را به پایان رساندیم؛ لذا ظرفیت موجود است و مجریان، ناظران، ساماندهی شعب و آموزش‌های مجریان انجام شده و بستر کلی و ملزومات فراهم است؛ بقیه ملزومات نیز تا هفته آینده تکمیل خواهد شد و برای برگزاری انتخابات آماده خواهیم بود، ضمن اینکه نشست ستاد انتخابات به ریاست استاندار تشکیل و نشست‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به برکات انتخابات بیان کرد: یکی از ارکان اساسی نظام مردم‌سالاری است، زیرا انتخابات نقش‌آفرینی مردم در سرنوشت سیاسی است و باعث می‌شود مردم؛ دولت، نماینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان را تعیین کنند و به‌صورت غیرمستقیم رهبر را انتخاب می‌کنند.

 رئیس ستاد انتخابات خوزستان ویترین اصلی انتخابات را مشارکت مردم دانست و عنوان کرد: میانگین سطح مشارکت مردم خوزستان در انتخابات خوب بوده و مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی، داخلی و خارجی پای اصل انقلاب ماندند.

شهاوند با اشاره به رابطه معکوس بین مشارکت و فشار دشمن، گفت: هرچه پشتوانه مردمی و مشارکت بیشتر باشد دیپلمات‌ها و وزرا با قدرت بیشتری در عرصه‌های بین‌المللی حاضر می‌شوند و دشمن نیز این موارد را لحاظ می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت انتخاب اصلح تأکید و گفت: صرفاً مشارکت بالا مطرح نیست؛ بلکه انتخابات اصلح نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ شرکت میلیونی در تشییع شهید جمهور مهر تصدیقی بر انتخاب درست مردم بود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از